دادگاه عالی «لاهور» پاکستان اجرای حکم اعدام ۵ تروریست را به تعویق انداخت

دادگاه عالی «لاهور» پاکستان اجرای حکم اعدام 5 تروریست را به تعویق انداخت

خبرگزاری تسنیم: دادگاه عالی لاهور پاکستان در حالی اجرای حکم اعدام پنج تروریست را به تعویق انداخته که رئیس ستاد ارتش پاکستان آن را امضا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ارشد تبسم» قاضی دادگاه عالی لاهور به درخواست «لائق خان سواتی» وکیل پنج تروریست را که گفته می‌شود عاملان حمله تروریستی به اردوگاه نظامی ارتش پاکستان در شهر «گجرات» بودند به تعویق انداخت.

وکیل تروریست‌های پاکستانی تاکید کرد که دادگاه نظامی توانایی اعدام شهروندان را ندارد درحالی که روزهای گذشته نیز متهمان خلاف قانون پاکستان در دادگاه‌های نظامی اعدام شدند.

وی افزود: متهمان حق وکیل گرفتن را نداشتند و هیچ گونه مدارکی نیز در این خصوص به دادگاه ارائه نشده و حتی آنها نمی‌دانستند که به‌ چه جرمی اعدام می‌شوند.

قاضی دادگاه عالی لاهور پس از شنیدن درخواست «سواتی» اعلام کرد که جزئیات همه زندانیان پاکستان از دولت فدرال و ایالت‌ها به این دادگاه ارسال شود.

با این حال، دادگاه عالی لاهور اجرای حکم اعدام پنج تروریست را تا 12 ژانویه به تعویق انداخته است.

این درحالی است که ژنرال «راحیل شریف» رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان حکم اعدام پنج تروریست را امضا کرده و قرار بود که امروز سه‌شنبه در زندان «لکهپت» یکی از شهرهای ایالت «پنجاب» اعدام شوند.

ترویست‌های پاکستانی سال 2012 میلادی با حمله به اردوگاه نظامی ارتش پاکستان در شهر گجرات واقع در ایالت پنجاب، دست‌کم 7 نظامی را به قتل رساند.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان