استفاده از ۱۵ تن CMA به عنوان ماده جایگزین نمک در سال جاری

استفاده از 15 تن CMA به عنوان ماده جایگزین نمک در سال جاری

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه در زمان بارش برف ۲۵۰۰ نیروی انسانی در قالب اکیپ‌های اضطراری در مناطق مستقر می‌شوند، گفت:از ۱۵ تن CMA به عنوان ماده جایگزین نمک در سال جاری استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ حسن کریمیان با اشاره به شروع فصل زمستان و بارش برف در شهر تهران در خصوص تمهیداتی که شهرداری تهران برای جلوگیری از یخ زدگی معابر و خیابان‌ها اتخاذ کرده است، افزود: به همین منظور استفاده از 2500 نیروی انسانی در 3 ماهه پایانی سال و استقرار اکیپ‌های اضطراری در محل‌های مورد نیاز در شهر تهران انجام شده است.

وی درباره میزان نمک مصرفی برای جلوگیری از لغزندگی معابر و آسیب‌هایی که به آسفالت سطح خیابان‌ها وارد می‌کند، اظهار داشت: در سال گذشته 5 هزار تن نمک به مناطق داده شد که در نهایت 3200 تن آن مورد استفاده قرار گرفت. امسال نیز با توجه به مضرات استفاده از محلول نمک، 300 تا 500 تن نمک کریستال 110 به منظور کاهش مصرف و براساس سیاست‌ها در نظر گرفته شده تا کاربرد این ماده در سال جاری به حداقل برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با پرداختن به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و کمیته برف روبی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران مبنی بر کاهش مصرف شن و نمک در معابر و خیابان های شهر تهران افزود: به همین دلیل در سال جاری میزان مصرف نمک در حد قابل توجهی کاهش داشته که در نهایت به 300 تن رسیده است. همچنین میزان مصرف شن در زمان بارش برف برعهده مناطق 22گانه خواهد بود.

وی درخصوص استفاده از 15 تن CMA که به عنوان ماده جایگزین نمک در سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این در حالیست که برای دریافت 500 تن از این ماده نیز با شرکت تولیدکننده قراردادهایی منعقد شده است.

کریمیان درباره مزیت‌های CMA (ماده جایگزین نمک) نسبت به استفاده از نمک یاد آور شد: این ماده بر روی آسفالت خوردگی ایجاد نمی‌کند. به همین منظور در ورودی و خروجی تونل‌ها به دلیل عدم خوردگی آسفالت‌ها از CMA استفاده می‌شود و این مزیت از ویژگی‌های منحصر به فرد این ماده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به استفاده از تعدادی از دستگاه‌های نمک پاش در مناطق شهر تهران گفت: 22 دستگاه نمک پاش غلتان، 8 دستگاه نمک پاش کوچک خاور، 3 دستگاه نمک پاش داخل کمپرسی و تیغ برف روب، 4 دستگاه نمک پاش بزرگراهی و 6 دستگاه نمک پاش کوچک به منظور جلوگیری از یخ زدگی هنگام بارش برف در نظر گرفته شده است. همچنین استفاده از یک دستگاه محلول پاش و 87 دستگاه کامیون تیغه برف روب در شرایط بحرانی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon