۱۰ هزار دانشجو از آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

10 هزار دانشجو از آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی از اعزام ۱۰ هزار دانشجوی استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عبدالله شادی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه، در رابطه با تبیین برنامه‌های کنگره سالانه شهدای دانشجوی استان اظهار داشت: تنها دانشگاهی که دانشجویانش در طول دوران هشت سال دفاع مقدس توسط رژیم بعث به شهادت رسیده‌اند دانشگاه تبریز است که لقب مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور نیز لقب گرفته و  استان آذربایجان شرقی و در مرکز آن تبریز در بحث ایثار و شهادت جزو نخستین و پیشکسوتان است و دانشگاه تبریز مهد تشکیل انقلاب فرهنگی در ایران است.

وی با بیان اینکه کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو در سطح 4 سطح ملی، استانی، شهرستانی و دانشگاهی برگزار می شود که به صورت ملی در 26 دی ماه در هویزه برگزار می‌شود که افتتاحیه استانی آن در 19 آذر ماه در دانشگاه تبریز برگزار شد، افزود: این کنگره در ابعاد مختلف و در طول یکسال به فعالیت خواهد پرداخت که 13 دانشگاه استان در آن مشارکت دارند.

شادی درباره اهداف کنگره، تصریح کرد: این کنگره با هدف گسترش روحیه ایثار، جهاد و شهادت در میان دانشجویان، تبیین و ترویج ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد سیره شهدای دانشجو، معرفت افزایی دانشجویان در راستای فرهنگ دینی با استفاده ازسیره شهدای دانشجو و ارائه ی الگوهای رفتاری بر مبنای سبک زندگی شهدای دانشجو برگزار می شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا به امروز 312 دانشجوی شهید در استان شناسایی شده است، گفت: آخرین دانشجویی که اخیرا شناسایی شده، شهید محرم علیپور است که دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی بوده و جزو مدافعان حضرت زینب(س) است.

وی، در خصوص برنامه‌های این کنگره، با بیان اینکه، جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری، فضای مجازی، نشریات، ورزشی و قرآن و عترت در سطوح مختلف استانی، دانشگاهی و شهرستانی در قالب این کنگره برگزار خواهد شد. تصریح کرد: جشنواره قرآن و عترت شامل مسابقات ترتیل، قرائت، تواشیح و همخوانی، مداحی، مقاله‌نویسی موضوعی و تفسیر و جشنواره علمی نیز شامل کنفرانس های علمی در زمینه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم اسلامی و انسانی و علوم پزشکی و همچنین مسابقات علمی در زمینه های مختلف خواهد بود و از ابتکارات، اختراعات و ایده‌های برتر حمایت می‌شود.

شادی گفت: در قالب جشنواره فرهنگی و هنری نیز برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، کاریکاتور، هنرهای نمایشی، گرافیک، نقاشی، خطاطی و هنرهای دستی برگزار و تولیدات دانشگاه ها و برنامه های متعدد در حوزه شعر، داستان، فیلم نامه نویسی و کتابخوانی به مسابقه گذاشته می‌شود و همچنین جشنواره های ورزشی نیز در رشته های فوتسال، تیراندازی، دارت و بدمینتون، بسکتبال، دو و میدانی، پینت بال، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، کشتی، هنرهای رزمی و والیبال برگزار  می‌شود.

وی، صعود 500 نفره برادران به کوه سبلان و صعود 300 نفره خواهران به سهند و پیاده روی خانوادگی را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و تاکید کرد: هدف ما در این کنگره فقط قشر خاص از جامعه یا دانشجویان نیست بلکه می خواهیم همه دانشجویان در این کنگره مشارکت کنند چون شهدا متعلق به تمامی اقشار جامعه ایرانی است.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان از برگزاری برنامه راهیان نور در قالب این کنگره خبر داد و گفت: هر سال برنامه‌های راهیان نور دانشجویی در استان برگزار می‌شد که حدود 7 هزار نفر در قالب 26 کاروان به مناطق عملیاتی اعزام می شدند، اما در این کنگره این رقم به 10 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های روشنگری، طرح شهیدپژوهی و جمع‌آوری آثار شهدای دانشجو، اجرای برنامه‌های فرهنگی و فضا سازی برای دانشجویان جدیدالورود، برگزاری دوره آموزشی سه روزه آشنایی با دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت و کارگاه آموزشی مستندسازی و کارگردانی؛ را از دیگر برنامه های این کنگره عنوان کرد.

شادی در رابطه با ساخت فیلم های مستند و انتشار کتاب در قالب این کنگره تشریح کرد: فیلم مستندی در رابطه با شهید" عزیز عزیززاده" و بمباران دانشگاه تبریز، تولید خواهد شد و برای هر دانشجوی شهید یک وبسایت راه اندازی خواهد شد و همچنین سبک زندگی شهیدان دانشجو و خاطرات وی به شکل کتابچه ای منتظر خواهد شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon