آثار و برکات ولایت فقیه زمینه‌ساز ایجاد بیداری اسلامی منطقه شده است


آثار و برکات ولایت فقیه زمینه‌ساز ایجاد بیداری اسلامی منطقه شده است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز برکات و آثار ولایت فقیه در حال وقوع است که یکی از آن‌ها بیداری اسلامی و موج‌های ایجاد شده در دنیا علیه حکومت ظالم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت امام‌زاده جعفر (ع) پیشوای ورامین، با اشاره به حوادث و رخدادهایی که در تاریخ اسلام روی می‌دهد، اظهارداشت: همه حوادث و وقایعی که در طول تاریخ اسلام روی داده برای ما درس و پندهای مهمی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شهادت امام حسن (ع) و وقایع آخر ماه صفر افزود: این واقعه‌های مهم دارای علل و عوامل مهمی است که باید آن را ریشه‌یابی کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به رحلت پیامبر (ص) و حوادث پس از رحلت بیان کرد: پیامبر (ص) 23 سال رسالت خویش را بخوبی انجام داد اما در اواخر عمر بابرکت خویش نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را درباره حوادثی که پس از رحلت ایشان به‌وجود می‌آید، مطرح کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به واقعه کربلا و اهمیت آن عنوان کرد: جریان کربلا حادثه عظیم و بزرگی بود که درس‌ها و پیام‌های فراوانی داشت باید محتوای این واقعه عظیم و با اهمیت را برای مردم تبیین کنیم.

وی با تاکید بر شکل‌گیری واقعه ورامین تصریح کرد: سال 42 و قیام مردم ورامین علیه رژیم شاه از وقایع مهم انقلاب اسلامی بود که مردم در برابر حکومت ظالم شاه ایستادگی کردند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) بر بحث ولایت فقیه و اهمیت آن تاکید داشتند و زمانی که در حوزه علمیه نجف بودند به تبیین و تحلیل این موضوع مهم پرداختند که تاکنون چنین بحثی در حوزه علمیه نجف سابقه نداشته است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برکات وآثار مهم ولایت فقیه درمنطقه گفت: امروز برکات و آثار ولایت فقیه در حال وقوع است که یکی از آن‌ها بیداری اسلامی و موج‌های ایجاد شده در دنیا علیه حکومت ظالم است و سبب امیدواری مستضعفان جهان شده است.

وی با تاکید بر اهمیت فتنه 88 و ابعاد آن عنوان کرد: پس از فتنه 88 برای خود لازم دانستم که به صورت رودرو با مردم شهرستان‌های مختلف دیدار داشته باشم و ابعاد عظیم این فتنه را برای آن‌ها تبیین کنم.  به لطف خدا به 18 استان سفر کردم و با علما، دانشمندان، خانواده شهدای فتنه 88 و مردم دیدار داشتم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در برابر اقدامات دشمنان تصریح کرد:‌‌ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مردم جامعه را از اقدامات استکبار و دشمنان آگاه و هوشیار سازیم، جنگ نرم دشمن علیه کشور ما شدت گرفته است و باید با تلاش‌های خود نظام و انقلاب اسلامی را از این آفت‌ها حفظ کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon