سرانه فضای سبز در کلانشهر اراک افزایش یافت

سرانه فضای سبز در کلانشهر اراک افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک گفت: در راستای افزایش میزان فضای سبز در سطح شهر بوستانی با مساحت ۴۲۸۹ متر مربع در اراک احداث شده که همین امر سبب شده که سرانه فضای سبز در کلانشهر اراک افزایش یابد.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت افزایش فضاهای سبز در سطح شهر اظهار داشت: از جمله وظائف مهم سازمان پارک‌ها و فضای سبز حرکت در راستای افزایش سطح سبز در شهر ها است.

وی افزود: با توجه به وضعیت هوای اراک افزایش فضای سبز می‌تواند راهکاری به منظور مقابله با هرگونه آلودگی به شمار آید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: افزایش فضای سبز در شهرها علاوه بر ایجاد زیبایی مبلمان شهری می‌تواند یکی از ابزارهای مهم به منظور ایجاد آرامش خاطر در میان شهروندان با توجه به درگیری در زندگی شهری باشد.

حسنی با اشاره به جزئیات این بوستان گفت: در راستای احداث این بوستان تعداد 150 اصله نهال کاج، سرو و صنوبر کاشته شده تا بتواند زیبایی آن را دو چندان کند.

وی افزود: درارتباط با فضاهای چمن‌کاری و گلکاری شده میزان 3800 مترمربع تحت چمن‌کاری و 40 متر فضا تحت عملیات گلکاری قرار گرفته شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به مساحت بوستان و در راستای تامین روشنایی محیط  تعداد 14 عدد چراغ  از نوع پایه کوتاه بهره گرفته شده است.

حسنی با اشاره به مکان احداث این بوستان گفت: این بوستان که با نام امین نامگذاری شده در انتهای  شهرک امین احداث شده است.

وی افزود: سازمان پارک‌ها سعی دارد با انجام خدمت رسانی هرچه بهتر و در راستای گسترش و حفظ فضای سبز شهری با تلاش شبانه روزی همواره سبب جلب رضایتمندی شهروندان شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon