پروژه‌های عمرانی شهرداری سمنان نیازمند درآمد پایدار است

پروژه‌های عمرانی شهرداری سمنان نیازمند درآمد پایدار است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون‌ بودجه و حقوقی شورای شهر سمنان با اشاره به عدم تحقق بودجه امسال شهرداری سمنان، ایجاد درآمد پایدار را ضامن اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهر دانست و گفت: آینده پروژه‌های عمرانی شهرداری سمنان منوط به تحقق بودجه است.

سیدکاظم شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان از تغییر سیستم حسابداری شهرداری سمنان  به روش تعهدی خبرداد اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از سیستم حسابداری نقدی یکی از مشکلات مالی مهم در شهرداری سمنان به شمار می‌رود که باید برطرف شود.

وی افزود: در این سیستم تنها مبادلات مالی که دربرگیرنده دریافت و پرداخت وجه نقد است؛ در صورت‌های مالی انعکاس می‌یابد و ثبت صورتحساب‌ها، مبالغ پرداخت‌نشده، مطالبات و بدهی‌ها به‌درستی صورت نمی‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان در نظر دارند تا با تغییر سیستم حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی، ضمن ایجاد زمینه‌های ثبت و ضبط تراکنش‌های مالی غیر نقدی شهرداری، زمینه‌های بروز فساد مالی را به حداقل برسانند.

به گزارش تسنیم؛ بودجه امسال شهرداری سمنان افزایشی 85 درصدی نسبت به سال قبل، یک هزار و 930 میلیارد ریال مصوب شده است.

رئیس کمیسیون‌ «بودجه و حقوقی» شورای اسلامی شهر سمنان با تأکید بر لزوم تأمین درآمد پایدار برای شهرداری این شهر اظهار داشت: تاکنون نشست‌های زیادی به‌منظور بررسی راهکارهای تأمین درآمد پایدار برای شهرداری سمنان در قالب جلسات کمیسیون درآمد و بودجه شورای اسلامی شهر سمنان برگزارشده است و امید می‌رود که تصمیمات اتخاذشده در این نشست‌ها نتایج مثبتی دربر داشته باشد.

شجاعی بابیان اینکه هم‌اکنون بخشی از اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های شهری از طریق فروش مایملک شهرداری تأمین می‌شود گفت: بدون شک تداوم این روند آسیبی جدی برای مجموعه مدیریت شهری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در صورت فراهم نشدن زمینه‌های تأمین درآمد پایدار برای شهرداری سمنان، سیر تأمین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها دچار اخلال خواهد شد.

حسابرسی عملکرد شهرداری سمنان در سال 91

عضو شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به برگزاری نشست‌های استماع گزارش حسابرسی سال 1391 شهرداری این شهر و سازمان‌های تابعه آن با حضور حسابرسان رسمی در صحن علنی این شورا گفت: در این نشست‌ها وضعیت وصول مطالبات و مغایرت‌های موجود در صورت‌های مالی موردبررسی قرار گرفت و مسئولان مالی شهرداری و سازمان‌های تابعه موظف شدند تا نسبت به رفع نواقص موجود در صورت‌های مالی در زمان‌بندی‌های مشخص اقدام کنند.

شجاعی از تصمیم این شورا برای انعقاد قرارداد با حسابرس رسمی جدید به‌منظور تهیه گزارش حسابرسی سال 1392 شهرداری سمنان و سازمان‌های تابعه آن خبر داد و گفت: بر اساس این قرارداد حسابرس مربوطه گزارش حسابرسی سال 1392 را به شورای اسلامی شهر سمنان ارائه خواهد داد و وضعیت مالی شهرداری سمنان در این سال نیز بر اساس گزارش مذکور موردبررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت‌گرفته با حسابرس رسمی به‌منظور تغییر حسابداری نقدی به تعهدی در آینده نزدیک گفت: هم‌اکنون برخی از سازمان‌های شهرداری از اصول حسابداری تعهدی تبعیت می‌کنند که این امر روند حسابرسی به وضعیت مالی این سازمان‌ها را آسان تر کرده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon