تجمع عزاداران شهادت امام رضا(ع) در استان مرکزی برگزار می‌شود

تجمع عزاداران شهادت امام رضا(ع) در استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌: برای نخستین بار تجمع عزاداران در مقابل امامزاده آمنه خاتون (س) اراک انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌و گو باخبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: فرهنگ تشیع رشد و استمرار و بقایش براساس ادامه خط سیر امامت بعد از رسالت پیامبر(ص) است و جایگاه اهل تشیع که الان به طور مشخصه در کنار مسائل دیگر جامعه اسلامی اهل سنت یا گرایش‌های دیگری مطرح می‌شود با یک شاخصه ویژه‌ای بیان می‌شود که مبانی و الگوهای این شاخصه، 12 امام بعد از پیامبر(ص) هستند.

وی افزود: این امام بزرگوار به فضایل اخلاقی آراسته و از هرگونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بود و در این راستا منش و رفتار این امام الگو و سرمشق دیگران بود.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: این امام همام در زهد و پارسایی و پرستش خداوند بی همتا بود و جمال و جلال دنیوی برای این امام بزرگوار بی ارزش بود و عبودیت خداوند را زیور خود می‌دانستند.

وی افزود: در شب شهادت امام رضا (ع) مراسم سوگواری ایشان در بین دلباختگان آستان مبارک رضوی در مساجد، حسینیه‌های و امامزاده‌ استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امسال مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) برخلاف سال‌های گذشته پر بار بوده و هیئت‌ها در شهرستان‎ها تجمع و تمرکز می‌‎یابند در اراک نیز برای نخستین بار به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در روز سه شنبه قرار است هیئت‌ها از نقاط مختلف شهر به سمت امامزاده حرکت کرده و ساعت 11 در مقابل امامزاده تجمع یابند.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به تجمع عزادارن مقابل امامزاده عبدلله و آمنه خاتون(س) گفت: در تجمع امامزاده عبدلله و آمنه خاتون(س) برنامه‌های جمعی بسیاری نظیر مداحی و سینه زنی انجام می‌گیرد علاوه بر آن در مصلی نیز مراسم سوگواری امام هشتم راس ساعت 10 آغاز و شامل قسمت‌های مختلف سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مداحی، سینه زنی و مرثیه خوانی انجام می‌شود و تا ظهر ادامه می‎یابد.

وی افزود: تاکنون تجمع برنامه‌های مذهبی به این شکل نداشتیم و امسال سعی شده تا در مراسم مختلف همگرایی بین نهادهای مختلف با سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود.

انتهای پیام/ج

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon