نیاز متقاضیان, اولویت مسکن‌سازان قزوین باشد

نیاز متقاضیان, اولویت مسکن‌سازان قزوین باشد

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: باید نوع و میزان ساخت و ساز بر اساس خواسته و نیاز متقاضیان انجام شود.

منوچهر حبیبی در حاشیه بازدید از مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: عوامل زیادی سبب رکود مسکن در قزوین و در کشور شده‌اند که در این میان بالا بودن نرخ سود بانکی یکی از دلایل این موضوع است که باید تعدیل شده و در متقاضیان رغبتی ایجاد شود.

وی افزود: روند ساخت و ساز مسکن در حال حاضر به شکلی انجام می‌شود که سبب رضا یت دست اندر کاران و همچنین متقاضیان این امر نیست، باید گفت مسکن استان در یک حالت کما قرار گرفته است و نیازمند اتخاذ راهکار‌ها و تصمیمات اساسی است.

حبیبی با اشاره به ضرورت فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه تصریح کرد: صنعت ساخت و ساز از عوامل متعدد و گوناگونی تشکیل می‌شود یا به عبارتی می‌توان گفت رونق مسکن فاصله بین عرضه وتقاضا است یعنی هم باید متقاضی به اندازه کافی وجود داشته باشد و هم عرضه کنندگان این رغبت را داشته باشند که سرمایه‌گذاری کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حوضه مسکن مهر کاری که صورت گرفت متقاضیان خاص خود را جذب کرد و با توجه به مساحت واحد‌ها و شکل ساختمان توانست تعداد زیادی از مردم را به آن نقطه جذب کند.

حبیبی بیان کرد: با سیاست ساخت واحدهای کوچک و مکان یابی که انجام گرفت به ویژه در مورد مسکن مهر توانست بخش زیادی از مردم را صاحب خانه کند اکنون می‌طلبد در حوزه ساخت و ساز یک سیاست جدید اتخاذ شود و یا به عبارتی باید نوع ساخت و ساز بر اساس خواسته متقاضیان انجام شود.

وی عنوان کرد: سیاست جدید دولت درباره وام مسکن به صورتی است که حداقل 50 درصد هزینه تمام شده یک مسکن پرداخت شود، به طور قطع اگر در امر ساخت و ساز بانک مسکن و سایر بانک‌ها تجدید نظری در سود دریافتی داشته باشند می‌توانند تاثیر بسزایی در خروج از رکود در این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon