ابو مرزوق: روابط ایران و حماس به روال طبیعی باز می‌گردد

ابو مرزوق: روابط ایران و حماس به روال طبیعی باز می‌گردد

خبرگزاری تسنیم: عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران وعده از سرگیری کمک های مالی خود به این این جنبش و بازگشت روابط طرفین به وضعیت سابق را داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، کاروان الجزایر امروز از گذرگاه رفح عبور کرد و این کاروان حامل 120 تن کمک های دارویی و تجهیزات پزشکی است که تحت نظارت هلال احمر مصر وارد نوار غزه شد.
مسئولان مصر امروز دوشنبه برای دومین روز متوالی گذرگاه رفح را به روی مسافران باز کرده اند.
این گذرگاه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد ازدحام مسافران بود و این در حالی است که وزارت امور داخلی فلسطین در غزه اعلام کرده است که 35 هزار مسافر غزه برای عبور از این گذرگاه ثبت نام کرده اند.
در همین رابطه کمیته دولتی شکست محاصره غزه از مسئولان مصر خواست تا گذرگاه رفح را که تنها کانال ارتباطی نوار غزه با جهان خارج است، بازگشایی نمایند.

زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان در درگیری با صهیونیست ها در نابلس

تعدادی از شهروندان فلسطینی امروز دوشنبه در درگیری با نیروهای اشغالگر در شهرک بورین واقع در جنوب نابلس زخمی شدند.
شاهدان عینی گفتند که به دنبال مقابله شهروندان فلسطینی با یک شهرک نشین صهیونیست که سعی داشت به شهرک مذکور نفوذ کند، درگیری هایی در این شهرک به وقوع پیوست که در نتیجه آن نیروهای اشغالگر نیز مداخله کرده و به صورت گسترده گاز اشک آور شلیک کردند که باعث شد تعدادی از شهروندان دچار حالت خفگی شوند.

درگیری خشونت بار در مقبره حضرت یوسف (ع)

بامداد امروز دوشنبه درگیری های خشونت باری بین ده ها جوان و نیروهای اشغالگری که به همراه شهرک نشینان به مقبره حضرت یوسف (ع) در شرق شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری یورش برده بودند، به وقوع پیوست.
شاهدان عینی گفتند که ارتش رژیم اشغالگر نیروهای خود در اطراف مقبره را تقویت کرده و پایگاه های نظامی برای تامین امنیت ورود و خروج شهرک نشینان قرار داده است.
بر اساس این گزارش، در جریان این درگیری ها نیروهای اشغالگر با شلیک گلوله جنگی، پلاستیکی، گاز اشک آور و بمب های صوتی، تعدادی از جوانان را زخمی کردند.

ابو مرزوق: روابط ایران و حماس به روال طبیعی باز می‌گردد

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران وعده از سرگیری کمک های مالی خود به این این جنبش و بازگشت روابط طرفین به وضعیت سابق را داده است.
موسی ابو مرزوق تصریح کرد که سفر اخیر هیات رهبران حماس به ایران اولین سفر در این زمینه نبوده است، بلکه قبل از این نیز سفرهای دیگری صورت گرفته و در کل روابط ایران حماس قطع نشده بود، اما به هر حال این روابط در حال بازگشت به روال طبیعی خود است.
وی افزود ایران در گذشته کمک های خوبی به مقاومت ارائه کرده است و در حال حاضر نیز وعده از سرگیری این کمک ها و حمایت ها را داده است.
ابو مرزوق درباره تصمیم دیوان عدالت اروپا برای خارج کردن نام حماس از لیست سیاه سازمان های "تروریستی" نیز اظهار داشت که این تصمیم به منزله اصلاح اشتباهات قبلی اروپاست و می تواند جلوی تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، کشتار آنها و تخریب منازل شان را بگیرد و ما امیدواریم که آمریکا نیز تصمیم مشابهی اتخاذ کند.
وی روابط حماس با مصر را ضعیف توصیف کرد و در عین حال تاکید کرد که حماس سعی در تقویت این روابط دارد، اما نمی خواهد این روابط یکطرفه باشد، بلکه باید در جاده دو طرفه قرار بگیرد.
این رهبر حماس همچنین خواستار بازگشایی دایمی گذرگاه رفح شد و گفت حماس سعی در توسعه مقاومت، برگزاری انتخابات و احیای کمیته رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین را دارد و در عین حال، از هیچ تلاشی برای کاهش شدت محاصره غزه دریغ نخواهد کرد.

یورش صهیونیست ها به مناطق کرانه باختری و بازداشت 10 فلسطینی

نیروهای اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز دوشنبه به تعدادی از مناطق در کرانه باختری یورش برده و 8 نفر از شهروندان را بازداشت کردند.
سخنگوی ارتش در این باره اعلام کرد که نیروهای اشغالگر دو شهروند فلسطینی را در شهر البیره به بهانه انتساب به جنبش حماس بازداشت کردند.
بر اساس این گزارش، بقیه بازداشت شدگان نیز از استان های طولکرم، الخلیل و بیت لحم هستند و به محض بازداشت به یک مکان نامعلوم انتقال داده شدند.
در قدس اشغالی نیز دو جوان به نام های نور الشلبی و محمد ابو فرحه به بازداشت صهیونیست ها در آمدند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان