توهین فتنه گران به مقدسات و ولایت، زمینه ساز حماسه ۹ دی شد

توهین فتنه گران به مقدسات و ولایت، زمینه ساز حماسه 9 دی شد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه زاهدان گفت: به عنوان فتنه پدیده‌ای بوجود آمد که نه تنها در بخش سیاست، فرهنگ و امنیت جامعه, خطر بوجود آورد بلکه در بخش مذهبی نیز ایجاد خطر کرد که از جمله آنها به آتش کشیدن پرچم های متبرک اهانت به امام و رهبری بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان با تاکید بر رعایت تقوای الهی و فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: 9دی یکی از ایام الله‌های انقلاب اسلامی بوده که برای همیشه ماندگار شده و در سینه تاریخ انقلابمان به ثبت رسیده است.

وی افزود: مردمی که در همه صحنه‌ها به کمک انقلاب و نظام شتافتند، در صحنه فتنه نیز بسیار جدی و با شتاب برای خنثی سازی این توطئه شوم در صدد برآمدند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید از این مردم برای تحقق انقلاب، ریشه کنی آشوب گروهک‌ها در اوایل انقلاب، دفاع 8 ساله، حمایت از دولت و دولتمردان و حضور در صحنه‌های انتخاباتی و از بین بردن فتنه 88 متواضعانه و مخلصانه تشکر کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: حضور 40 میلیونی مردم در دوره دهم انتخابات، استثنائی ترین دوره در کسب آراء مردم بود و این حضور برای هیچ کس جای تردیدی باقی نگذاشت و حضور را دوست و دشمن تایید کردند.

وی بیان کرد: دشمنان تبلیغات زیادی به راه انداخته بودند که مردم به پای صندوق‌های رای نیایند اما رای مردم برای کوری چشم دشمنان بود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: طبل آشوب طلبان به صدا در آمد و به عنوان فتنه پدیده‌ای بوجود آمد که نه تنها در بخش سیاست، فرهنگ و امنیت جامعه, خطر بوجود آورد بلکه در بخش مذهبی نیز ایجاد خطر کرد که از جمله آنها به آتش کشیدن پرچم های متبرک به اسم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، توهین به اسماء متبرک ائمه، هلهله کردن، اهانت به امام و رهبری بود.

سلیمانی گفت: حتی به جایی رسید که سوگ امام حسین(ع) را به مثل سوگ سیاوش دیدند, سوگی که مردم 14 قرن به آن عشق ورزیده‌اند و از برکات آن بهره‌ها برده‌اند که یکی از برکات آن انقلاب اسلامی است.

وی با تسلیت شهادت امام عسگری(ع)، حدیثی را با این مضمون از این بزرگوار عنوان کرد: از بلاهای کمرشکن، از گرفتاری‌های خانمانسوز و از مشکلات بسیار مهم که بنیان آدمی را متزلزل می‌کند این است که همسایه از همسایه خوبی‌هایش را ببیند اما اظهار نکند, بدی‌هایش را ببیند و آشکار کند.

خطیب جمعه زاهدان افزود: دین اسلام و فرهنگ این دین, طوری است که باید بدی‌ها را بپوشانیم و خوبی ها را عنوان کنیم و نباید به دنبال نکات منفی باشیم.

سلیمانی بیان کرد: همسایه به عنوان یک مصداق است و موضوع این است که نهاد آدمی باید به گونه‌ای باشد که خوبی را آشکار کند و بدی‌ها را پنهان سازد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: مومن نمی‌تواند مومن واقعی باشد مگر اینکه سه خصلت را در خود داشته باشد؛ اول سنت خدا را داشته باشد که مصادیق آن حفظ اسرار مردم است، دوم سنت پیامبر را داشته باشد که جمله مثال های آن مدارا کردن با مردم است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon