دکترین دفاعی جدید روسیه آمریکا و ناتو را تهدیدات امنیتی خارجی می‌نامد

دکترین دفاعی جدید روسیه آمریکا و ناتو را تهدیدات امنیتی خارجی می‌نامد

خبرگزاری تسنیم: روسیه در دکترین نظامی جدید خود ناتو و نیز رهیافت "ضربه فوری جهانی" آمریکا را به‌عنوان تهدیدات پیشِ‌روی امنیت ملی خود قلمداد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روسیه نسخه‌ جدیدی از دکترین نظامی ملی ارائه کرده است که منعکس کننده تهدیدات جدید فراروی امنیت ملی‌اش است. این تهدیدات شامل سازمان ناتو و رهیافت "ضربه فوری جهانی" آمریکا است.

این دکترین جدید امروز (جمعه)‌ توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز امضا شد. اصول این دکترین تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و در آن اعلام شده که نیروی نظامی روسیه یک ابزار دفاعی است که این کشور تنها به‌عنوان آخرین حربه به آن متوسل خواهد شد.

از اصول تغییر نیافته در این دکترین چگونگی استفاده از تسلیحات هسته‌ای روسیه است. هدف اولیه این تسلیحات بازدارندگی در قبال حمله احتمالی دشمنان به روسیه است اما این کشور از این تسلیحات در قبال هر نوع حمله ــ هسته‌ای یا متعارف ــ که موجودیت آن را تهدید کند استفاده خواهد کرد.

در بخش‌های جدید دکترین تهدیداتی که توسعه ناتو برای روسیه پدید می‌آورد و اینکه این ائتلاف "کارکردهایی جهانی و در تضاد با قوانین بین‌المللی" برای خود متصور شده است، مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از نکات جدید این دکترین وظیفه‌ای است که بر دوش ارتش این کشور برای حفاظت از منافع ملی در منطقه منجمد شمالی گذاشته شده است.

در این سند اقدامات تروریستی که ثبات کشور را به خطر می‌اندازند به‌عنوان مهمترین تهدیدات امنیتی قلمداد شده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان