طرح استعدادیابی ۵ هزار فوتبالیست در اردبیل اجرا می‌شود

طرح استعدادیابی 5 هزار فوتبالیست در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: طرح استعدادیابی ۵ هزار نفری فوتبال در رده‌های نوجوانان و جوانان و امید تا ۱۰ روز آینده در استان اردبیل اجرا می‌شود.

صمد نوتاش با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در اردبیل اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‌های عظیم استعدایابی فوتبال در کشور است که فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای فوتبال استان است.

وی تصریح کرد: این طرح در شهرهای اردبیل٬ بیله‌سوار و پارس‌آباد برگزار شده و مربیان استعدادیاب که آموزش نوین فوتبال حرفه‌ای را دیده‌اند در این طرح استعدادیابی می‌کنند.

نوتاش با بیان اینکه این طرح یکی از طرح‌های بزرگ برای توسعه فوتبال کشور است٬ گفت: با پایان یافتن این طرح تیم منتخب استان در رده‌های نوجوانان٬ جوانان و امید انتخاب می‌شوند و به طرح کشوری راه می‌یابند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل افزود: تیم منتخب استان به طرح بزرگ استعدادیابی فوتبال شمالغرب کشور که در تبریز زیر نظر مربیان تیم ملی برگزار می‌شود اعزام شده و نفرات برتر این طرح به تیم ملی امید نوجوانان و جوانان معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: در طرح بزرگ فوتبال شمالغرب کشور 2 مربی حرفه‌ای از استان اردبیل نیز حضور می‌یابند و در کنار مربیان مطرح تیم ملی استعدادیابی می‌کنند.

فوتبال محلات اردبیل احیا می‌شود

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با شاره به آغاز اجرای ساماندهی فوتبال محلات اردبیل اظهار کرد: این امر یکی از راهکارهای توسعه فوتبال استان اردبیل است.

نوتاش تصریح کرد: در صدد هستیم با مشارکت شورای شهر اردبیل و هیئت فوتبال استان مسابقات فوتبال محلات اردبیل را به صورت منظم برگزار کنیم تا فوتبال محلات شکل حرفه‌ای به خود بگیرد.

وی افزود: کمیته فوتبال محلات هیئت فوتبال استان راه‌اندازی شده و این کمیته با حمایت شهرداری، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان استان فوتبال محلات را ساماندهی می‌کند.

نوتاش با اشاره به زیرساخت‌های توسعه فوتبال محلات از جمله زمین‌های خاکی و سالن‌ها ورزشی گفت: با حمایت مسئولان استان تامین این زیرساخت‌ها فوتبال محلات استان را توسعه می‌دهد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل بیان کرد: مسابقات فوتبال محلات باید به صورت منظم و حرفه‌ای همه ساله برگزار شود تا توسعه فوتبال استان روند صعودی به خود بگیرد.

امضای تفاهم‌نامه برای استعدادیابی در مدارس

نوتاش با شاره به ظرفیت‌های بالای دانش‌آموزان در رشته فوتبال گفت: قرار است طرح استعدادیابی فوتبال در مدارس با مشارکت آموزش و پرورش و هیئت فوتبال استان به زودی برگزار شود.

وی اظهار کرد: ‌دبیران ورزشی گنجینه‌های عظیم ورزش کشور هستند و این افراد بزرگترین ظرفیت‌های ورزشی جامعه محسوب می‌شوند و نقش عظمیی در پرورش ورزشکاران حرفه‌ای دارند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل خاطرنشان کرد: بیشتر فوتبالیست‌های مطرح کشورمان در مدارس زیر نظر معلمان ورزشی شناسایی شده‌اند و ما باید قدردان این افراد باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه فوتبال در مدارس استان افزود: با برنامه‌ریزی راهبردی و دقیق می‌توان توسعه فوتبال استان را از مدارس آغاز کرد.

توسعه فوتبال منوط به حمایت بخش خصوصی

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل یکی از نیازهای توسعه فوتبال را جذب اسپانسر و حمایت بخش خصوصی دانست و بیان کرد: هیئت فوتبال استان آماده همکاری همه‌جانبه با بخش خصوصی برای توسعه فوتبال است.

نوتاش اظهار کرد: امروزه تیم‌های مطرح دنیا از حامی، اسپانسر و کارخانه‌های عظیم برخورداند و به نوعی اسپانسر و کارخانه‌های بزرگ توسعه فوتبال را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد:‌ بخش خصوصی می‌تواند تحول عظیمی در فوتبال استان ایجاد کند و همگان باید برای تحقق این امر پیشگام باشیم.

نوتاش با بیان اینکه اصلی‌ترین رکن توسعه فوتبال باشگاه فوتبال حرفه‌ای است گفت: این باشگاه حرفه‌ای است که فوتبالیست حرفه‌ای به تیم ملی معرفی می‌کند و لازمه داشتن یک باشگاه حرفه‌ای اسپانسر قوی بوده که باید در این راستا برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

ضرورت انعکاس واقعی خبر برای توسعه ورزش

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل بیان کرد: یکی از رکن‌های اساسی توسعه فوتبال و ورزش انعکاس واقعی خبرهای آنن حوزه به دور از هرگونه حاشیه است و تحلیل و نقد منصفانه یکی از نیازهای اصلی فوتبال حرفه‌ای بوده که نقش خبرنگاران در این راستا بسیار خطیر است.

وی اظهار کرد: خبرنگاران استان، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما با تحلیل و انعکاس منصفانه خبرهای فوتبال نقش چشمگیری در توسعه فوتبال استان داشته و جامعه فوتبال قدردان این افراد است.

نوتاش افزود: هیئت فوتبال استان آماده هرگونه انعکاس خبرها و پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه فوتبال بوده و هدف این هیئت شفاف‌سازی فعالیت‌های خود است.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه فوتبال حرفه‌ای به خبرنگاران تخصصی نیاز اساسی دارد، گفت: برخی خبرنگاران خود کارشناس ورزشی هستند و در حوزه فوتبال تخصص لازم را دارند و این امر پیشرفت فوتبال را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: ‌خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می‌توانند حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارخانه‌های بزرگ برای حمایت از توسعه فوتبال را رقم بزنند و باید در این راستا برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

حضور 5 هزار تماشاگر در بازی‌های شهرداری اردبیل

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با اشاره به حضور تیم فوتبال شهرداری اردبیل در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک کشور گفت: حضور 5 هزار تماشاگر اردبیل در دیدارهای تیم شهرداری اردبیل یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای استان است.

وی اظهار کرد: در صعود تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته یک کشور شهرداری، شورای شهر، سازمان فرهنگ ورزشی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان و طرفداران این تیم نقش بسیار عظیمی داشته‌اند و این موفقیت با حمایت همه‌جانبه تحقق یافته است.

نوتاش بیان کرد: صعود تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ برتر کشور با مسئولان و کادر فنی فعال دور از انتظار نیست و تیم فوتبال شهرداری اردبیل ظرفیت حضور در لیگ برتر کشور را دارد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تیم خلخال دشت را از دیگر تیم‌های مطرح استان اردبیل دانست و افزود: این تیم در لیگ دسته دو کشور در رده بالای جدول قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خلخال دشت ظرفیت صعود به لیگ دسته یک کشور را دارد و باید همگان در راهیابی این تیم به لیگ یک کشور حمایت‌های لازم را داشته باشند.

نوتاش خاطرنشان کرد: حضور قوی خلخال دشت در کنار تیم شهرداری اردبیل در مسابقات کشوری شور و حال خاصی به مردم استان داده و باید حمایت‌های همه‌جانبه از این تیم ها انجام شود تا فوتبال استان روند پیشرفت خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه فوتبال اردبیل روزهای اوج خود را می‌گذراند، بیان کرد: قطار توسعه فوتبال استان به حرکت درآمده و فوتبال استان نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

حضور 18 تیم فوتبال و فوتسال در لیگ کشور

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با اشاره به حضور 18 تیم فوتبال و فوتسال اردبیل در رده‌های سنی مختلف در سطح نخست فوتبال کشور گفت: این امر یک موفقیت بزرگ برای فوتبال اردبیل است.

وی افزود: مسابقات فوتبال و فوتسال استان به طور منظم در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و هرگونه بی‌مهری و نقد غیرمنصفانه درباره فعالیت‌های فوتبال کار غیرمنطقی است.

نوتاش با تشریح برگزاری مسابقات سالانه در استان اظهار کرد: هر سال 500 مسابقه فوتبال و فوتسال در استان برگزار شده و تیم‌هیا مختلفی از استان در لیگ‌های کشور باز می‌کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: هیئت فوتبال استان از هرگونه نقد و تحلیل منصفانه استقبال می‌کند و در مقابل تخریب عده‌ای انگشت‌شمار تنها احترام طرف مقابل را پیش روی کار خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به حضور دو تیم فوتبال نونهالان استان در لیگ برتر کشور خاطرنشان کرد: فوتبال پایه استان جزو قدرتمندترین استان ها در فوتبال پایه کشور است.

نوتاش بیان کرد: داوری فوتبال اردبیل نیز پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و در حال حاضر 4 داور فوتبال و فوتسال استان در لیگ برتر و لیگ دسته یک سوت می‌زنند.

فوتبال اردبیل مدیون علی دایی است

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه دنیا فوتبال ایران را با نام علی دایی می‌شناسد و ‌ما نیز به داشتن چنین اسطوره‌‌ای افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: علی دایی اسطوره فوتبال جهان بوده و خدمات ارزنده‌ای را به فوتبال استان ارائه کرده است.

وی گفت: خدمات ارزنده علی دایی به فوتبال ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و اسطوره فوتبال ایران نقش ارزنده ای در توسعه فوتبال کشور داشته است.

نوتاش تصریح کرد: علی دایی ستاره‌های مطرحی را به فوتبال کشور معرفی کرده و در حال حاضر نیز یکی از مربیان کاربلد و حرفه‌ای کشورمان محسوب می‌شود که باید جامعه فوتبال از دانش وی در راستای توسعه فوتبال کشور به نحو مناسب و مطلوبی استفاده کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل افزود: متاسفانه تا اندازه‌ای که باید به خدمات آقای گل جهان احترام گذشته شود نشده و نباید خدمات ارزنده شهریار فوتبال ایران رو به فراموشی برود.

آماده تعامل همه‌جانبه با اداره کل ورزش و جوانان

نوتاش بیان کرد: هیئت فوتبال استان آماده تعامل همه‌جانبه با اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه فوتبال در استان است و همسو با این اداره در راستای توسعه فوتبال حرکت می‌کند.

وی گفت: هیئت فوتبال اجازه هیچ انحرافی در سیاست‌های کلی اداره کل ورزش و جوانان را به خود نمی‌دهد و تعامل مثبت با سیاست‌های ملی اداره کل ورزش و جوانان دارد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید نظارت بیشتری بر فعالیت‌های هیئت فوتبال استان داشته باشد تا هیچ گونه سوء تفاهمی در این مورد صورت نگیرد.

نوتاش با تشریح اینکه هیئت فوتبال اساسنامه فدراسیون فوتبال را در کنار عمل به سیاست‌های کلی اداره کل ورزش و جوانان دنبال می‌کند، افزود: فعالیت‌های این هیئت براساس سیاست‌های فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان است.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید همانند دیگر هیئت‌های ورزشی فعالیت‌های این هیئت را در سایت خود پوشش دهد تا اطلاع‌رسانی به جامعه فوتبال به نحو حرفه‌ای انجام شود.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل توسعه جایگاه فوتبال در اردبیل را منوط به همکاری همه‌جانبه اداره کل ورزش و جوانان دانست و گفت: امیدواریم این تعامل همیشه وجود داشته باشد.

نوتاش پیشکسوتان فوتبال را سرمایه های عظیم استان برشمرد و بیان کرد: باید حمایت همه‌جانبه از این پیشکسوتان انجام شود و ما باید قدردان خدمات ارزنده این پیشکسوتان باشیم.

حضور 2 فوتبالیست بانوی اردبیلی در لیگ برتر کشور

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با اشاره به پیشرفت‌های فوتبال بانوان استان اظهار کرد: در حال حاضر آیناز غیائی و صغری فرمانی عضو تیم فوتبال بوده و در لیگ برتر توپ می‌زنند.

وی با بیان اینکه هیئت فوتبال استان نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان اردبیل داشته است، افزود:‌طرح استعدادیابی فوتبال زیر 12 سال بانوان در اردبیل برگزار و نفرات برتر به سطح کشوری راه یافتند.

نوتاش یکی از نیازهای اساسی فوتبال بانوان استان را ایجاد یک تیم لیگ برتری دانست و گفت: مسئولان باید در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon