قوانین ساختمان‌سازی در کرج رعایت شود

قوانین ساختمان‌سازی در کرج رعایت شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در کرج به قوانین ساختمان‌سازی و شهرسازی کم‌توجهی می‌شود، گفت: بی‌توجهی به این امور سبب تعدی به حقوق شهروندی شده که باید توسط شهرداری و مجموعه‌های نظارتی به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدصادق باغستانی در مراسم تجلیل و تقدیر از معلولان و خیران سلامت که عصر امروز با حضور معاون سیاسی- امنیتی استاندار البرز، مدیرکل بهزیستی البرز، اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در تالار نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر کرج مناسب‌سازی و بهسازی معابر شهری را از خردادماه امسال به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی افزود: کارگاه عملی سه روزه با همکاری شهرداری کرج، بهزیستی، سازمان نظام مهندسی، انجمن معلولان و نابینایان و نیز با حضور سه نفر از مهندسان ژاپنی برای مناسب‌سازی معابر شهری در باشگاه میلادکرج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ژاپن در زمینه بهسازی و مناسب‌سازی معابر پیشرو است، گفت: این کارگاه‌ها با حضور مسئولان عمران مناطق 12گانه شهرداری و معاونت فنی عمرانی شکل گرفت و علاوه بر انتقال دانش و تجربیات ژاپن به ایران، یادآوری برای رعایت اصول بهسازی و مناسبسازی معابر بود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر کرج بیان کرد:‌ با توجه به اینکه جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود باید بیش از پیش این نکات را مدنظر قرار دهیم و هرچه بیشتر در عملیاتی شدن و رعایت کردن آن‌ها قدم برداریم، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین ساختمان‌سازی و شهرسازی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها، مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌شود و نیازی به فعالیت‌های جانبی ندارد.

باغستانی عمل به قوانین و نظارت بر آن را از مهمترین عوامل اجرایی شدن این قوانین دانست و تصریح کرد: متاسفانه در کرج نسبت به رعایت قوانین ساختمان‌سازی و شهرسازی کم‌توجهی می‌شود و حتی در ساختمان‌های نوساز نیز این امر مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف سطح ساختمان‌ها از پیاده‌روها و عدم وجود پارکینگ از عواملی است که سبب تعدی به حقوق شهروندان می‌شود و باید توسط شهرداری و مجموعه‌های نظارتی به طور جدی پیگیری شود.

عضو شورای شهر گفت: با رعایت این موضوعات می‌توانیم از افزایش آسیب‌های معلولان در جامعه جلوگیری کنیم، چراکه در صورت بی‌توجهی به این امر نه تنها رعایت حال آنان را نکرده‌ایم بلکه ممکن است مشکلاتی برای افراد سالم نیز به‌وجود بیاید.

وی افزود: اجرای برنامه مناسب‌سازی و بهسازی معابر در شهر ادامه دارد و تنها در حد همایش و تئوری نبود و با فعالیت‌های میدانی و کارگاه‌های تخصصی، با نگاهی کارشناسی شده و عملیاتی این امر در حال عملیاتی شدن است.

باغستانی بیان کرد: امید است بتوانیم به وظایف خود در مقابل این قشر مغفول مانده بیش از پیش توجه کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon