تشریح تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

تشریح تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری تهران تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را تشریح کرد.

پیام برازجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌با اشاره به تشکیل کمیته اضطراری آلودگی هوای شهر تهران در ساختمان استانداری تهران،‌ اظهار داشت:‌ پیش بینی می‌شد،‌ از بعدازظهر روز سه‌شنبه و تمام روزه چهارشنبه به دلیل شرایط پایداری جوی، هوا دوباره به وضعیت ناسالم برای همه افراد جامعه برسد،‌ بر این اساس کمیته اضطرار تشکیل شد تا پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا صورت گیرد.

وی ادامه داد‌: در این کمیته نماینده‌های اورژانس‌، پلیس راهور‌، محیط زیست،‌ شرکت کنترل کیفیت هوا‌، وزارت بهداشت و آموزش و پرروش‌ توضیحات خود را ارائه دادند و در مجموع با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود‌، شاخص کیفی هوا در روز چهارشنبه بین 14 تا 160 باشد‌ ( از این حد بیشتر به شرایط هشدار می‌رسد‌ و نیاز به اعمال اختیارات قانونی وجود دارد) چند تصمیم برای کنترل آلودگی و عدم افزایش آن اخذ شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری تهران تصریح کرد:‌ بر این اساس مقرر شد،‌ معادن سطح استان از روز سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه تعطیل باشند،‌ شبکه 5 سیما و رادیو تهران به صورت دائم نقاط آلوده شهر را اطلاع‌رسانی کنند تا شهروندان از تردد در آن نقاط خودداری کنند،‌ همچنین با توجه به اینکه تعطیلی مهدهای کودک ممکن است مشکلاتی را برای مادران شاغل ایجاد کند‌، توصیه شد مادران تا جاییکه امکان دارد از بردن کودکان خود به مهدهای کودک جلوگیری کنند اما بنا به دلایل مذکور دستوری برای تعطیلی آن‌ها صادر نشد.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این زنگ‌های ورزش مدارس و ورزش‌های صبحگاهی عمومی یا آن‌هایی که از سوی شهرداری ، آموزش و پروش و یا دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود،‌ ممنوع شد و اورژانس تهران نیز آماده باش همیشگی را برا یارائه خدمات به شهروندان خواهد داشت.هم‌چنین فروش آرم‌های روزانه طرح ترافیک در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ممنوع اعلام شد.

برازجانی تصریح کرد:‌ امروز شاخص هوای تهران 149 عنوان شده که این رقم میانگین 24 ساعته گذشته است،‌ در صورتیکه ساعت 8 صبح امروز شاخص کیفی هوا زیر عدد 40 بوده است.

به گفته این مقام مسئول،‌ با توجه به اینکه در فصل امتحانات دانش‌آموزان به سر می‌بریم و آن‌ها به صورت دائمی در مدارس حضور ندارند،‌ دستوری برای تعطیلی مدارس صادر نشد و از این رو پیشنهادی هم در این خصوص از سوی نمایندگان حاضر در کمیته از جمله نماینده وزارت بهداشت به میان نیامد. این در حالی است که نمایندگان این کمیته چنین اختیار قانونی ندارند و باید پیشنهاد خود را به صورت کتبی اعلام کنند که به این صورت نیز درخواستی به استاندار ارائه نشد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon