شهرک‌های کسب‌وکار در روستا‌های البرز ایجاد شود

شهرک‌های کسب‌وکار در روستا‌های البرز ایجاد شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه باید در روستاهای البرز شهرک‌های کسب‌ و کار ایجاد شود، گفت: تحقق این امر سبب کاهش مهاجرت روستانشینان به شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ابوالقاسم پالیزگیر در همایش توسعه و مشارکت اقتصادی روستائیان البرز که پیش از ظهر امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، به نمایندگی از سایر فرمانداران استان اظهار داشت: 60 درصد از مهاجرت روستائیان ناشی از مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به لزوم توسعه کارآفرینی در روستاها افزود: سیاست  تمرکززدایی یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی در کشور است.

پالیزگیر با تاکید براینکه باید بحث توسعه کشاورزی در روستاها بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: برای تحقق این مهم نباید تک‌بعدی عمل کرد؛ بلکه باید با ترکیب چند راهبرد زمینه توسعه روستا و بخش کشاورزی را فراهم کرد.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه باید در روستاها شهرک‌های کسب و کار ایجاد شود، تصریح کرد: با ایجاد فضای کار مناسب در روستا‌ها مهاجرت به شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی بر اساس تولیدات روستائیان، گفت: در صورت اجرایی شدن این امر یکی از مهم‌ترین زمینه‌‌های اشتغال‌زایی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید باید یک راهبرد کلان توسعه اقتصادی داشته باشد، افزود: توسعه صنایع دستی، برطرف کردن ریشه‌ای مشکلات روستائیان و توسعه صنعت گردشگری به عنوان صنایع فرهنگی از جمله مواردی است که زندگی روستانشینی را توسعه می‌دهد.

پالیزگیر با بیان اینکه برای توسعه روستایی باید کلیه روستا‌ها از امکانات و تجهیزات از جمله بخش فناوری برخوردار باشد، تصریح کرد: سند‌دارنبودن املاک و اراضی کشاورزی و عدم اشتغالان جوانان مشکلات شاخص بخش روستایی استان محسوب می‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به برخی از مشکلات موجود در روستا‌های استان البرز اظهار داشت: عدم اجرای طرح هادی و گازرسانی، کمبود آب شرب و نبود امکانات فرهنگی و ورزشی از دیگر معضلات روستانشینان است.

وی تکمیل نبودن زنجیره‌های تولید در روستا و خرد شدن اراضی کشاورزی، کمبود آب زراعی و حفر چاه‌های غیرمجاز را از دیگر معضلات این بخش دانست و گفت: تاخیر در بازنگری طرح‌های هادی، وضعیت نامطلوب راه‌های روستایی، پائین بودن مهارت دانش فنی، عدم ترویج آموزش، فقدان تعاونی تولیدی و عدم اتصال برخی از روستا‌ها به شبکه برق رسانی، از دیگر مشکلات روستائیان است که زمینه مهاجرت آنان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon