رئیس سازمان امداد: هر استانی که آمادگی یابد پایگاه امداد هوایی احداث می‌شود

رئیس سازمان امداد: هر استانی که آمادگی یابد پایگاه امداد هوایی احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به رایزنی برای تأمین ۷ بالگرد امدادی، از بکارگیری ۳ بالگرد در استانهای مرکزی،کردستان و خرم آباد تا پایان سال خبر داد و گفت: هر استانی که آمادگی یابد پایگاه امداد هوایی در آنجا احداث می‌شود.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوائی استان قم اظهار داشت: هر استانی که آمادگی لازم برای راه اندازی پایگاه امداد هوایی داشته باشد، سازمان امداد و نجات بلافاصله تجهیزات لازم را برای فعالیت پایگاه‌ها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سرعت رسیدن به محل حادثه از دغدغه‌های اصلی هلال احمر است بیان داشت: لذا بهترین اقدام برای کاهش زمان رسیدن به حوادث راه اندازی امداد هوایی است چرا که تردد به 17 استان کشور از مسیر استان قم انجام می‌شود و خود این استان نیز به علت وجود حرم حضرت معصومه از استان‌های پر تردد است.

کولیوند با بیان اینکه هم اکنون در 22 استان کشور بالگرد امداد هوایی مستقر است، تصریح کرد: در استان‌های دیگر نیز پایگاه‌های لازم وجود دارد که به محض اعلام استان تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه محل کنونی راه اندازی پایگاه امداد هوائی استان قم نیازمند استاندارد سازی است، گفت: این پایگاه موقتاً در مرکز مدیریت بحران استانداری قم راه اندازی شده و پَد آشیانه نیز باید استاندارد شود که استانداری در این زمینه قول مساعد داده است.

تجهیز امداد هوایی سرعت امدادرسانی را افزایش می دهد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی مردمی است و متعلق به همه مردم است، تصریح کرد: مأموریت اصلی ما پیشگیری، آمادگی، حضور در سوانح و ارائه خدمات پس از سوانح است لذا باید با برنامه ریزی و به کارگیری همه تجهیزات و ادوات میزان خسارت در حوادث را به حداقل برسانیم.

کولیوند با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه رسیدن هرچه سریعتر نیروهای امدادی بر سر حوادث افزود: به این منظور باید آمادگی برای مقابله و پیشگیری را افزایش داده و با تجهیز هوایی سرعت خود را در امداد رسانی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های اصلی رئیس جمعیت هلال احمر نیز توسعه و ارتقای امداد  هوائی در کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس در هر استانی که محل راه اندازی است و پایگاه‌ها فراهم شود بلافاصله امکان آن را فراهم می‌کنیم و از آنجا که استان قم از نظر تاسیس آشیانه امکانات لازم را نداشت لذا با مشارکت استانداری وارد عمل شدیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon