نظام مهندسی فناوری اطلاعات نباید عجولانه تشکیل شود

نظام مهندسی فناوری اطلاعات نباید عجولانه تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: بخش مشاوره‌ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های نظام صنفی رایانه‌ای است و کشور با تشکیل سازمانی موازی تحت عنوان نظام مهندسی فناوری اطلاعات نفعی نمی‌برد.

محمودرضا خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، نظام مهندسی فناوری اطلاعات را طرحی دانست که به دنبال مدیریت و ساماندهی جامعه مهندسی حوزه IT است و گفت: باید دانست که این طرح در صورت تصویب نیازمند تشکیل سازمانی مستقل است که موجبات موازی کاری جدیدی را فراهم می‌کند؛ زیرا با تغییرات جزیی در اساسنامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌شود ساختار مورد نظر نظام مهندسی را به وجود آورد.

وی افزود: به عبارت دیگر با این تغییرات جزیی و به واسطه ساختار مهندسی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌توان از آن بهره‌برداری‌های لازم را در راستای نظام مهندسی فناوری اطلاعات نیز داشت.

این عضو کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌های نظام صنفی رایانه‌ای تهران خاطر نشان کرد: سازمان نظام صنفی با سابقه 10 ساله‌ همچنان نوپاست و از این رو بعید به نظر می‌رسد کشور از تشکیل سازمان موازی دیگری سود ببرد.

او با بیان اینکه معمولا سازمان‌های نظام مهندسی به دنبال از بین بردن موازی کارها و ساماندهی به بخش‌های خاص هستند، تصریح کرد: در حال حاضر نظام صنفی رایانه‌ای با بیش از 12 هزار عضو شرکتی، مشاور و فروشگاهی رسالتی مشخص برای ساماندهی فعالان بخش فناوری اطلاعات دارد؛ لذا با تغییری در آئین‌نامه‌اش به سادگی می‌توان چند مأموریت جدید برای آن تعریف کرد که دیگر نیازی به تشکیل سازمانی موازی نباشد.

خادمی با تأکید بر اینکه مراد مسئولان از طرح نظام مهندسی فناوری اطلاعات، رسیدگی به وضعیت نظارتی، مشاوره‌ای و فنی این بخش است، ابراز کرد: در جزییات اساسنامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز این موضوعات دیده شده و بخش مشاوره‌ یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت نظام صنفی است.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه گاهی بازنگری فعالیت برخی سازمان‌های باسابقه مانع از تصمیم‌گیری‌های عجولانه می‌شود، گفت: اگر هم به فرض چند مورد از وظایف سازمان نظام مهندسی دیده نشده باشد، می‌توان آئین‌نامه داخلی نصر را در برخی موارد تغییر داد.

وی افزود: سازمان نظام صنفی هم ساختار‌ها و هم پتانسیل مورد نیاز را دارد. بهتر است پیش از تصمیم‌گیری‌ها به این فکر کنیم که حاصل موازی کاری‌ها چه خواهد بود.

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه سازمان نصر از ابتدای فعالیتش مأمور به این بود که بخش مشاوره را ایجاد کند و فرهنگ مشاوره را برای کارفرمایان حوزه فناوری اطلاعات جا بیندازد، بیان کرد: این سازمان اکنون به وظایف خودش به درستی عمل کرده است. در دوره‌های اول فعالیتی از سطوح پایین شروع کرد و در حال حاضر مشاوره‌های حقیقی و حقوقی را ارتقا داده است.

خادمی افزود: هم‌اکنون نیاز به بخش جدیدی برای مشاوره احساس نمی‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک