۱۵ هزار کارت ملی هوشمند در استان مرکزی صادر شده است

15 هزار کارت ملی هوشمند در استان مرکزی صادر شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: ثبت احوال استان مرکزی ۱۵ هزار کارت ملی هوشمند برای همشهریان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یزدان خسروی بعدازظهر امروز در مراسم شروع به کار صدور کارت هوشمند در خمین با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا زیرساخت‌های مناسب در تمامی شهرستان‌ها ایجاد شود اظهار داشت: در خمین و ساوه ازطریق پست وبخش خصوصی صدور کارت شناسایی هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: در بیشتر شهرستان‌ها زیرساخت‌های لازم برای انجام این امور وجود ندارد و این مهم بیشتر در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود که دفاتر پیشخوان دولت تاکنون در ارائه خدمات الکترونیک گام‌های بسیار تاثیرگذاری را برداشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تصریح کرد: با همکاری و مساعدت مسئولان تاکنون در خمین زیرساخت های لازم ایجاد شده و در این شهرستان روزانه 5 کارت شناسایی هوشمند صادر و به شهروندان ارائه می‌شود.

خسروی بااشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند باید تسریع شود گفت: کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال صادر می‌شود که تاکنون ثبت احوال 15 هزار کارت هوشمند را در استان مرکزی صادر کرده است.

وی افزود: اجرای این طرح زمان بر بوده و اگر بخش خصوصی در این مورد ورود کند این طرح در مدت  5 ساله اجرایی شده و به اتمام می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تصریح کرد: افرادی که کارت ملی خود را گم کرده‌اند می‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند که این افراد در اولویت دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

خسروی با اشاره به اهمیت‌ارائه خدمات الکترونیک گفت: کارت ملی هوشمند می‌تواند در ارائه خدمات به شهروندان به بهترین شکل ممکن نقش داشته باشد و با ارائه این کارت هویت افراد به صورت شفاف مشخص است.

وی افزود: این کارت‌ها دارای مزایای بسیار زیاد و مهمی بوده و شناسایی الکترونیکی و داشتن کارت ملی هوشمند سبب کاهش تقلب و هرگونه سوء استفاده توسط افراد دیگرمی‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تصریح کرد: درست بودن و تصدیق هویت افراد از طریق کارت ملی هوشمند میسر بوده و در این راستا اثر انگشت دارنده کارت به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

خسروی با اشاره به ارائه خدمات بهینه توسط ثبت احوال گفت: 3 کاربرد اصلی در ارائه کارت ملی هوشمند وجود دارد که مهمترین آن شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال بوده و این کارت به عنوان یک ابزار چندکاره در جامعه مورد استفاده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon