دولت یارانه افراد با درآمد بالای ۲.۵ میلیون تومان را حذف کند

دولت یارانه افراد با درآمد بالای 2.5 میلیون تومان را حذف کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی گفت: باید یارانه نقدی به‌جای اختصاص یافتن به بیش از ۹۰ درصد مردم، تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی داده شود.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اینک بیش از 90 درصد مردم ماهیانه از یارانه نقدی دولت استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از مردم نیازی به گرفتن یارانه نداشته و حتی در ابتدای اجرای قانون هدف‌مند کردن یارانه‌ها به دولت تذکر داده شد که باید این قانون به‌درستی و کامل اجرا شود اما متأسفانه این امر تاکنون محقق نشده چون توزیع یارانه باید براساس درآمد افراد انجام گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بودجه عمرانی و جاری را به یارانه‌ها اختصاص داده‌اند خلاف قانون است چون مقرر شده بود که تنها یارانه‌ها به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی داده شود.

وی تصریح کرد: دولت‌های نهم، دهم و یازدهم با درست اجرا نکردن قانون هدفمندی یارانه‌ها مشکلات عدیده اقتصادی همچون کسری بودجه را به وجود آوردند و از سوی دیگر علت اینکه با وجود آنکه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال دولت را مکلف به حذف یارانه نقدی افراد ثروتمند کرده اما دولت تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

قاضی‌پور گفت: بنابراین در وهله نخست دولت باید اقدام به حذف یارانه نقدی برخی نمایندگان مجلس، استانداران، تاجران و کسانی کند که درآمدهای میلیاردی داشته و یا بیش از 2 و نیم میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت یارانه نقدی افراد غیرنیازمند را حذف کند، بیش از 5 هزار و 460 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود که به‌وسیله آن می‌تواند به تأمین برخی زیرساخت‌های عمرانی مثل راه‌آهن بپردازد و ازسوی دیگر بدهی خود را به وزارت راه، نیرو و پیمانکاران بپردازد.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon