نیمی از هزینه نصب انرژی خورشیدی در قزوین به صورت یارانه پرداخت می‌شود

نیمی از هزینه نصب انرژی خورشیدی در قزوین به صورت یارانه پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: قزوین ظرفیت مناسبی در زمینه استفاده از انرژی‌های نو و تجدید شونده دارد که در راستای این امر نیمی از هزینه نصب انرژی خورشیدی در قزوین به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

یوسف جبارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره استفاده از انرژی‌های نو و تجدید شونده اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های نو و تجدید شونده چندی است که در تمام دنیا رو به فزونی است که این کار در ایران نیز تا حدی در حال انجام است.

وی افزود: به تبع آن در استان قزوین نیز کارهای خوبی انجام شده و در چند سال گذشته تعدادی روستا، 2 امامزاده، چند دبیرستان و تعدادی واحد مسکونی در استان قزوین به انرژی خورشیدی مجهز شدند که ضرورت دارد تا در این زمینه اطلاع رسانی شود تا همه شهروندان نسبت به این امر اقدام کنند.

جبارزاده با اشاره به هزینه‌های نصب این سامانه بر روی واحد‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری بیان کرد: نیمی از هزینه نصب این سامانه توسط شرکت توزیع برق به صورت یارانه و بلاعوض تا سقف 45 میلیون ریال پرداخت و خود متقاضی نیز نیمی از بهای این سامانه را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین عنوان کرد: این انرژی کاملا پاک است و برای محیط زیست هیچگونه ضرری ندارد و بهای تمام شده آن به ازای هر کیلووات ساعت آزاد 200 تومان و به صورت دولتی 130 تومان است که بسیار بهینه تر از انرژی برق است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: میزان تولید انرژی در واحدهای مسکونی توسط این سامانه 32 آمپر است که حدود 6.7 کیلووات برق تولید می کند، دوره بازگشت سرمایه هم در این طرح 5 ساله است به نحوی که میزان هزینه صرف شده در 5 سال مستهلک می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon