انجمن‌های علمی در مراکز دانشگاه‌های پیام نور فعال می‌شود


انجمن‌های علمی در مراکز دانشگاه‌های پیام نور فعال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور با وجود محدودیت‌های مالی امسال جشنواره‌های متعددی برگزار کرده است این مرکز علمی درصدد است انجمن‌های علمی را در مراکز دانشگاهی فعال سازد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کریم نجفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه هم اینکه یک میلیون نفر در دانشگاه‌های پیام نور تحصیل می‌کنند اظهار داشت: یک‌میلیون دانشجو در 500 واحد دانشگاهی پیام نور تحصیل می‌کنند  که وجود 4 هزار عضو هیئت علمی جایگاه این دانشگاه را در جهان ارتقاء داده است.

وی دانشگاه‌ها را به عنوان بهترین نهاد برای تحقق شعار امسال و رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ کشور دانست و تصریح کرد: علوم انسانی و علوم اسلامی را دو پایه مهم در عرصه دانشگاهی است چراکه دانشگاهی می‌تواند کشور را از وابستگی نجات دهد که توجه ویژه‌ای به علوم انسانی و علوم اسلامی داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه اسلام به عنوان یک دین جهانی راه‌های ارزشمندی برای دست‌یابی به افق‌های بالای دانش قرار داده است خاطر نشان کرد: دانشگاهی می‌تواند سرنوشت کشور را به دست بگیرد و جامعه را تغییر دهد که وابستگی به شرق و غرب نداشته باشد  و در این بین، اسلام برای رسیدن به افق‌های بالای دانش راههای مهمی  ترسیم کرده است.

نجفی علم و دانش را سرمایه عظیم و دانشگاه مرکز سرمایه گذاری در این راستا دانست و گفت: دانشگاهی  که در کنار علم و دانش، حوزه‌های معنویتی را مد نظر قرار دهد  به راحتی به سرمنزل مقصود و به نقشه راه طراحی شده دست می‌یابد.

وی  با اشاره به اینکه دانشگاه پیا نور برنامه‌های متعدد فرهنگی قرآنی در دستور کار قرار دارد افزود: این دانشگاه با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات مالی برای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه قرآن محدودیتی قائل نیست بگونه‌ای تلاش می‌شود برنامه‌های قرآنی، انس با قرآن در دانشگاه‌ها به صورت مستمر برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور برگزاری جشنواره حرکت در تهران، نشریات دانشجویی با 2 هزار نشریه، تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها تقویت بینه علمی دانشگاه برای شکوفایی اقتصاد کشور است که در این راستا اسفندماه امسال جشنواره رباتیک دانشگاه پیام نور کشور در استان خوزستان برگزار می‌شود.

نجفی از فعال سازی انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های پیام نور خبرداد و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با وجود محدودیت‌های مالی در صدد است انجمن‌های علمی را در مراکز دانشگاهی برای تقویت بنیه علمی دانشجویان در ارائه مقالات فعال سازد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon