مجمع خیران آب‌رسان در نهاوند تشکیل شد


مجمع خیران آب‌رسان در نهاوند تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آبفار همدان از تشکیل نخستین مجمع خیران آب‌رسان روستایی در نهاوند خبر داد و گفت: اعتبارات دولتی پاسخگوی اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها نبوده و خیران در این زمینه ورود پیدا کنند.

حبیب مومیوند در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در نهاوند، اظهار داشت: استان همدان دومین استانی است که قرار است مجمع خیران آبرسان روستایی را تشکیل دهد چراکه با توجه به کمبود بارندگی‌ها، افت سفره‌های زیرزمینی آب و کاهش اعتبارات در سال‌های اخیر نیازمند حمایت مالی خیران در بخش آبرسانی به روستاها هستیم.

وی افزود: مجمع خیران آبرسان ابتدا در مرکز استان و سپس در تمامی شهرستان‌ها تشکیل می‌‌شود و کسانی که به این شرکت کمک کنند پروژه آبرسانی با یک لوح در محل به اسم آنها ثبت و در این مورد نیز تبلیغات رسانه‌ای برای تشویق سایران انجام می‌شود.

مومیوند با اعلام اینکه مجمع خیران آبرسان روستایی به صورت غیررسمی در نهاوند تشکیل شده است، گفت: در شهرستان نهاوند یکی از خیران در آبرسانی به یکی از روستاها کمک خوبی کرده و با کمک این فرد خیر مشکل آبرسانی حل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تصریح کرد: سایر افراد خیر می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در شهرستان‌ها در مورد نوع کمک خود با مجمع اعلام آمادگی کنند.

مومیوند اظهار داشت: افراد خیر می‌توانند کمک نقدی، اهدای زمین، خط انتقال آب، تاسیس مجتمع آبرسانی، خرید امکانات آبرسانی مشخص با مجمع خیران آبرسان همکاری کنند تا مشکلات آبرسانی به روستاها کاهش یافته و برطرف شود.

وی بیان کرد: در استان همدان هزار و 71 روستای دارای سکنه وجود دارد که 933 روستای آن بالای 20 خانوار بوده که به سبب خشکسالی‌های اخیر و کاهش 45 درصدی نزولات جوی در تابستان به 200 روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شد.

مومیوند گفت: جمعیت روستایی استان بیش از 700 هزار نفر است که حدود 42 درصد از این جمعیت در روستاها ساکن بوده و این نسبت در کشور 30 درصد و در شهرستان نهاوند نزدیک به 65 درصد هستند که از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

وی عنوان کرد: برای آبرسانی به 306 روستا در استان نیازمند 106 میلیارد تومان اعتبار هستیم که اگر خیران به کمک ما بیایند و همچنین طلب 3 میلیارد تومانی ما از مردم و ادارات وصول شود می‌توانیم خدمات‌رسانی بهتری را انجام دهیم.

مومیوند اظهار داشت: مجمع خیران آبرسان متشکل از 5 تا 10 نفر بوده که تمامی خیران می‌توانند با کمک خود به عضویت این مجمع در آیند چرا که اعتبارات دولتی و حجم کار در پروژه‌های آب روستایی دیگر پاسخگوی نیازهای روستائیان نیست.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon