جدایی ملت از شهدا «آرمان دشمنان» نظام جمهوری اسلامی است


جدایی ملت از شهدا «آرمان دشمنان» نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برنامه‌های دشمنان برای جدایی از مسیر شهدا برنامه‌ریزی شده است، گفت: باید مراقب باشیم ما را از مسیر شهدا جدا نکنند چراکه این موضوع «آرمان دشمنان» است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علی فضلی در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای 5 که شامگاه یکشنبه با حضور سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) و خانواده‌های شهدا و جمعی از رزمندگان و بسیجیان عملیات کربلای 5 در مهدیه محمدشهر کرج برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای عملیات کربلای 5 اظهار داشت: عملیات کربلای 5 عملیاتی بود که همه یاران و سربازان امام‌خمینی(ره) هرچه در کف داشتند بدون هیچ کم و کاستی به میدان آوردند.

وی افزود: بازدید سال‌های قبل مقام معظم رهبری از محل عملیات کربلای 5 و تعبیر ایشان به اینکه "شب‌های عملیات کربلای 5 شب‌های قدر این انقلاب است و انس با آن شما را وارسته می‌کند" نشان از اهمیت این عملیات در طول 8 سال دفاع مقدس دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 5 و تلاش رزمندگان در این عملیات خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که هرکس کربلای 5 را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم می‌خورد.

سردار فضلی با بیان اینکه سپاه و بسیج یکی است، گفت: از فرمایشات امام خامنه‌ای این است که  سپاه، کربلا را در شلمچه مشق کرد و این خاطره خونین ماندگار حسینی را حفظ کنید.

وی با تمجید از شخصیت تک تک شهدای عملیات کربلای 5 از جمله شهید کولیوند، شهید کیانپور و شهید کلهر تصریح کرد: من با برخی شهدای این عملیات سال‌ها سابقه آشنایی و تعامل داشتم و شهادت می‌دهم که آنان همواره در رکاب رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا جانانه تلاش کردند و از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

سردار فضلی افزود: امروز همه ما به مجاهدت‌های این شهیدان مدیونیم و امنیت پایدار حاکم بر کشور نتیجه تلاش‌ها و زحمات رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با تشریح چگونگی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 گفت: در حقیقت کربلای 4،  پله پیروزی در عملیات کربلای 5 بود چراکه امام امت از رزمندگان اسلام خواسته بود که دژ محکم دشمن را بشکنند.

سردار فضلی با اشاره به تاثیرگذاری کلام امام بر روی فرماندهان جنگ از جمله شهید خرازی و سردار شهید حاج حسن شفیع زاده، گفت: امام فرموده بودند فرزندانم عملیات بعدی یعنی کربلای 5 را با توکل به خدا انجام دهید.

وی افزود: عملیات کربلای 5 به گونه‌ای بود که کسی تصور نمی‌کرد ایران بتواند بر دشمن چیره شود چراکه رژیم بعث با کمک آمریکا و دولت‌های غربی و عربی دژی مستحکم را به طول 5.5 کیلومتر در مقابل بصره احداث کرده بود و گمان می‌کرد ایران نخواهد توانست به آن ورود کند.

سردار فضلی با تشریح چگونگی اعلام آمادگی برخی فرماندهان از جمله سردار حسین خرازی، سردار کلهر و سردار کیانپور برای تسخیر جبهه دشمن و شکستن دژ مستحکم رژیم بعث عراق گفت: رزمندگان اسلام سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما باید به تکلیف خود عمل کنیم و نتیجه دست خداست را آویزه گوش خود کرده بودند؛ بنابراین مشتاقانه به میدان رزم می‌رفتند چراکه عمیقاً معتقد بودند در هر صورت پیروزی با آنان است.

وی افزود: آن‌ها هم فتح را پیروزی می‌دانستند و هم شهید شدن در راه خدا را فیض عظیم بر می‌شمردند و پیروزی در عملیات کربلای 5 نتیجه این نوع نگاه به دفاع مقدس بود.

وی کسب پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ از جمله در کربلای 5 را نتیجه دعای خیر حضرت امام و مردم ارزیابی کرد و گرو گذاشتن آبروی شهدا و امدادهای الهی را در سرانجام چنین عملیات‌هایی نتیجه بخش خواند.

سردار فضلی با ذکر خاطراتی از چگونگی ماموریت شهید کیانپور برای خط شکنی و شناسایی محل عملیات بیان کرد: شهدا همه صبور بودند و شهید کیانپور نیز اعلام می‌کرد که بچه ها به دژ شلمچه رسیده‌اند و اسمی از خود نمی‌برد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان ولایتمداری شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عملیات کربلای 5 بیان کرد: شهدای عملیات  کربلای 5 لحظه‌ای به بیراهه نرفتند و از مسیر ولایت فاصله نگرفتند و بر این افتخار ماندند.

سردار فضلی گفت: کربلای 5 انسان ساز بود و سایر بازماندگان عملیات کربلای 5 همین گونه هستند و دانشگاهی فشرده برای انسان سازی بود.

وی با بیان قبولی افراد با بصیرت در این آزمون بزرگ افزود: آنهایی که اهل بصیرت بودند در این آزمون بزرگ نمره قبولی گرفتند و این افراد در معامله با خدا بی‌نظیر و بی‌همتا بودند.

سردار فضلی خطاب به مردم و خانواده‌های شهدای محمدشهر گفت: لشکر شما در عملیات کربلای 5  به اندازه  کادر کیفی یک لشکر تمام‌عیار شهید و مجروح تقدیم انقلاب کرد.

فضلی با اشاره به نقش بسیجیان در این عملیات تصریح کرد:  از نقش فعال مردم و بسیجیان در این عملیات نمی‌توان چشم پوشی کرد و نقش این رزمندگان مردمی در این عملیات در اذهان باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: از علمدار لشکر شهید کلهر تا شهید میررضی و کیانپور و شهدای ناظری و شهید کاشی‌ها و شهید کسائیان رفتند تا ما در جزیره امن جمهوری اسلامی ایران در حال سپری کردن زندگی باشیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور تصریح کرد: آنها 22 بهمنی بودند و اهل تحول، هوشیاری و بیداری و انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دشمنان برای جدایی از مسیر شهدا برنامه‌ریزی شده است، گفت: بباید مراقب باشیم که ما را از مسیر آنها جدا نکنند چراکه این موضوع آرمان دشمن است.

فضلی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس علی‌رغم تفاوت لهجه و زبان و قومیت هیچ اختلافی باهم نداشتند بیان کرد: برنامه دشمن ایجاد اختلاف بین مردم کشور است و در دوران دفاع مقدس بچه‌های رزمنده هیچ اختلافی با هم نداشتند.

وی با محکومیت اقدامات کشورهای اروپایی  در هتک حرمت به ساحت مقدس رسول خدا (ص) و لزوم بیداری در برابر این توطئه ها  گفت: کشورهایی که خود خالق گروه‌های معاندی مانند داعش و تکفیری‌ها هستند می‌خواهند خود را دلسوزتر از بقیه نشان دهند.

سردار فضلی با اشاره به حضور میلیونی شیعیان و حتی مسیحیان در اربعین حسینی گفت: این اربعین حسینی که شما خالق آن بوده‌اید رعب و وحشت بزرگی در دل دشمن انداخته و جا دارد به خاطر این حماسه عظیم به خودتان ببالید.

سردار فضلی با بیان اینکه شهدا می‌توانند مایه نزدیکی و توسل ما به خداوند باشند، گفت: پاسداری از این خون‌های مطهر و مقدس شهدا و توسل به آن‌ها سبب کسب آبرو می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon