رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در تبیین پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و امریکایی داشته باشند


رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در تبیین پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و امریکایی داشته باشند

خبرگزاری تسنیم: عضو فراکسیون فرهنگ و رسانه مجلس شورای اسلامی، گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در تبیین پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی وامریکایی داشته باشند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، در خصوص لزوم تبیین مفاد نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی و چگونگی عملکرد رسانه‌های غربی و داخلی در این زمینه، اظهار داشت: پیام ایشان متعلق به زمان و مکان خاصی نیست و یقیناً در سال‌های آتی نیز با همین روشنگری می‌تواند نسل‌های بشری را هدایت کند.

وی ادامه داد: مخاطب این پیام در غربِِ گرفتار در نظام سلطه، جوانان و آحاد عموم هستند که با تکیه بر تفکر و دستیابی به حقیقت، خود، می‌توانند قضاوت کنند، این پیام از دو بعد حائز اهمیت است که یک بعد آن محتوای اصلی پیام است که به مرور زمان کارکرد خاص خود را پیدا می‌کند اما بعد دوم مربوط به افرادی است که در داخل کشور به دنبال اعتلای تفکر اسلامی و تقویت رویکردها و دستاوردهای نظام اسلامی هستند.

عضو فراکسیون فرهنگ و رسانه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: افسران جنگ نرم از جمله دانشگاهیان، جوانان اهل تدبر و نخبگان فرهنگی باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و امکانات روز ارتباطی در این زمینه فعالیت کنند تا روشنگری‌های این پیام و اطلاع رسانی آن به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: در این زمینه افراد سرشناس می‌توانند ضمن ارسال نامه‌های خود به افراد تاثیرگذار در کشورهای دیگر متن نامه مقام معظم رهبری ا باز معرفی کنند تا دیپلماسی عمومی در سطحی بالاتر شکل بگیرد چرا که یکی از نقاط قوت کشور ما دیپلماسی عمومی است که مخاطب آن نه دولت‌ها بلکه افکار عمومی در جهان است.

مقتدایی تصریح کرد: در جریان بیداری اسلامی نیز پیام دیپلماسی عمومی ایران آن‌گونه که مشاهده شد بر اساس نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری به سراسر جهان صادر شد؛ هر چند که بنگاه‌های خبری و برنامه‌ریزان سیاسی و رسانه‌ای غرب قصد بایکوت پیام ایشان را داشته باشند اما در فضای عمومی مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که حتی دنیای عرب نیز نسبت به آن حساسیت نشان داده است.

وی گفت: درباره تبیین پیام ایشان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت ارشاد، وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزارت علوم باید فعالیت کنند تا هم‌افزایی صورت گیرد، در این راستا خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند نقش ویژه‌ای داشته باشند به ویژه رسانه‌هایی که به صورت چندزبانه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon