پژوهشگر آمریکایی: ریاض و واشنگتن اختلافات اساسی دارند

پژوهشگر آمریکایی: ریاض و واشنگتن اختلافات اساسی دارند

خبرگزاری تسنیم: پژوهشگر مرکز مطالعاتی ودرو ویلسون در آمریکا گفت که روابط ریاض و واشنگتن در بهترین وضعیت قرار ندارد و آنها با هم اختلافات اساسی دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آرون دیوید میلر پژوهشگر مرکز مطالعاتی ودرو ویلسون در آمریکا و مشاور سابق تعدادی از وزرای خارجه این کشور در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" اظهار داشت: روابط آمریکا و عربستان در بهترین حالت نیست و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به خاطر عزیمت به عربستان و نادیده گرفتن اسرائیل در معرض انتقاد قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا سه شنبه برای تسلیت به مقامات سعودی در پی مرگ عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان به ریاض سفر کند.

برپایه این گزارش، میلر این نکته را رد کرد که هدف از سفر اوباما به عربستان، توضیح این مسئله به اسرائیل است که عربستان هم پیمانی مشابه اسرائیل در منطقه دارد.

میلر افزود: روابط عربستان و آمریکا در بهترین حالت قرار ندارد زیرا اختلافات اساسی بین دوطرف وجود دارد و اوباما همین شرایط را با اسرائیل خصوصا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دارد که برای سخنرانی در کنگره آمریکا - با وجود درخواست اوباما برای عدم اینکار- برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان