صدور قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای مدیرمسئول مردم امروز

صدور قرار وثیقه 100 میلیون تومانی برای مدیرمسئول مردم امروز

خبرگزاری تسنیم: مدیرمسئول روزنامه توقیف شده مردم امروز با حضور در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تفهیم اتهام شد و بازپرس پرونده برای وی وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر کرد که از سوی متهم تودیع شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مدیرمسئول روزنامه توقیف شده مردم امروز با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی تسنیم گفت: جلسه بازپرسی از موکلم راس ساعت 9 صبح امروز در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه آغاز شد و بازپرس اتهام موکلم را به وی تفهیم کرد.

وی ادامه داد: بعد از تفهیم اتهام از سوی بازپرس، دفاعیات خود را ارایه کردیم و بازپرس برای موکلم قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر کرد و با تودیع وثیقه از دادسرا خارج شدیم.

علیزاده طباطبایی گفت: در نهایت بازپرس بر اساس دفاعیات ارایه شده، درباره صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب تصمیم خواهد گرفت.

وکیل مدافع مدیرمسئول مردم امروز توضیح داد: در جلسه بازپرسی، موکلم قبول کرد که کج سلیقگی صورت گرفته اما قصد و منظوری نداشتند.

بر اساس این گزارش، روزنامه مردم امروز پس از 19 شماره انتشار، روز شنبه هفته جاری با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل انتظار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقیف شد.

پس از توقیف روزنامه، مدیرمسئول آن 29 دی برای تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات به دادسرا احضار و قرار شد چهارشنبه هفته گذشته (یکم بهمن) جلسه بازپرسی برگزار شود اما بازپرس جلسه تفهیم اتهام را پس از دو بار تعویق به امروز ( دوشنبه) موکول کرد.

علاوه بر توقیف روزنامه مردم امروز از سوی دادستانی تهران، هیئت نظارت بر مطبوعات نیز در جلسه روز 29 دی خود پروانه انتشار روزنامه یاد شده را را لغو و پرونده را به دادگاه ارجاع کرد.

روزنامه مردم امروز به‌ استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون، لغو پروانه شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon