۱۲ مدرسه توسط خیرین چابهاری ساخته می‌شود

12 مدرسه توسط خیرین چابهاری ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: در نشست هم‌اندیشی معتمدان چابهار، معتمدان و خیرین شهرستان چابهار ساخت ۱۲ مدرسه را در این منطقه به عهده گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، امروز با حضور فرماندار ویژه، ائمه جمعه موقت شیعه و سنی و جمعی از مسئولان اجرایی، نشست هم‌اندیشی با معتمدان و خیران چابهار، برگزار شد.

فرماندار ویژه چابهار در این نشست به هفدهمین همایش سراسری خیرین کشور در چابهار اشاره کرد و اظهار داشت: همه خیرین و مسئولان شهرستان باید برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خیرین مدرسه‌ساز مشارکت فعال و همه جانبه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ مشارکت را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم، افزود: با مشارکت فعالانه می‌توانیم کاستی‌های غیرقابل در حوزه فضاهای آموزشی را در سطح شهرستان و استان با کمک خیرین مدرسه‌ساز و هموطن خود با احداث فضاهای جدید و مجهز مرتفع سازیم.

علی مبارکی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز در این جلسه، تامین 50 درصد هزینه‌های ساخت یک هنرستان بهداشت 18 کلاسه را به نمایندگی از اتاق بازرگانی متعهد شد.

همچنین معتمدانی از قبیل عبدالصمد کتری‌زاده ساخت یک مدرسه 6 کلاسه، غلام بلیده‌ای تامین 50 درصد هزینه‌های ساخت دو مدرسه 3 کلاسه، بوربور ساخت یک مدرسه 4 کلاسه، غلام محمد کشکوری تامین مصالح ماسه و شن یک مدرسه 6 کلاسه، شه‌بخش گرگیج تامین مصالح از جمله سیمان، آب و برق و تجهیز کارگاه برای یک مدرسه 6 کلاسه در روستای باندکی و یک مدرسه 6 کلاسه در روستای مرادبازار را برعهده گرفتند.

انجمن حامی نیز هزینه 100 درصدی ساخت و احداث یک مدرسه سه کلاسه در روستای ریمدان، یک مدرسه 4 کلاسه در روستای ساندک‌زهی و ساخت یک مدرسه 6 کلاسه در روستای صدیق‌زهی را با کمک و همیاری مردم این روستا متعهد شدند.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار هم در این نشست، مبلغ 10 میلیون ریال، معین‌الدین سعیدی و الله‌بخش جدگال، سه میلیون ریال برای مدرسه سازی، دانشگاه فرهنگیان و مجتمع سلامت، محمد حسن جدگال مبلغ 20 میلیون ریال و عبدالحمید ابیر 20 میلیون ریال برای مشارکت در مدرسه سازی متعهد به پرداخت شدند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon