بیش از ۳۳ هزار واحد خون در همدان اهدا شد


بیش از 33 هزار واحد خون در همدان اهدا شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۳ هزار و ۹۰۳ واحد خون توسط شهروندان همدانی اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افشین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بیماران همواره نیازمند تزریق فرآورده‌های خونی هستند و برای تأمین این نیاز سازمان باید ‌ذخیره مناسبی از فرآورده‌های خونی داشته باشد.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان ابراز کرد: خوشبختانه میزان خون‌های اهداء شده در وضعیت مطلوبی قرار دارد و فرهنگ اهدای خون بین شهروندان نهادینه شده است.

وی افزود: در 10 ماهه امسال 41 هزار و 421 نفر برای اهدای خون به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 33 هزار و 903 واحد خون‌گیری انجام شده و 16 هزار و 534 واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر اهداء شده است.

محمدی با اشاره به اینکه 49 درصد اهدا کنندگان به صورت مستمر اقدام به خون‌دهی می‌کنند، بیان کرد: میزان واحد خون‌های اهداء شده طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان انتقال خون همدان عنوان کرد: مجموعه انتقال خون استان براساس میزان نیاز به خون برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است که در این راستا نیاز 100 درصدی به خون تأمین شده و تمامی مراکز درمانی از وجود خون کافی بهره‌مند بودند.

وی بیشترین میزان مصرف خون را مربوط به بیماران تالاسمی دانست و گفت: 115 بیمار تالاسمی در همدان نیاز به فرآورده‌های خونی دارند تا بتوانند نیاز خونی خود را برطرف کنند.

محمدی بیان کرد: بیماران تالاسمی ماهانه دو بار نیاز به خون دارند و باید 330 واحد در ماه گلبول قرمز فشرده دریافت کنند اما در سایر جراحی‌ها نیز نیازمند مصرف خون هستیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon