دسترسی به موادمخدر برای معتادان پایتخت خیلی آسان است

دسترسی به موادمخدر برای معتادان پایتخت خیلی آسان است

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به زمان دسترسی به موادمخدر در پایتخت تصریح کرد: گرچه دسترسی به موادمخدر برای معتادان خیلی آسان است ولی تهیه این مواد برای کسانی که طالب آن نیستند، خیلی زمان‌بر است.

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وجود 40 منطقه آلوده در پایتخت و چرایی عدم برخورد پلیس با معتادان متجاهری که به صورت علنی اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کنند، اظهار داشت: پلیس مدعی است که اگر فضای کافی برای نگهداری این معتادان متجاهر در اختیار داشته باشد، قادر به جمع‌آوری آن‌ها است و اقدام به جمع‌آوری این معتادان متجاهر از سطح شهر می‌کند؛ از این رو ستاد مبارزه با مواد مخدر، به دنبال تامین فضای مناسب برای نگهداری این افراد است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بنابر توافقات انجام شده قرار است تا پایان سال، 6800 نفر به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر شهر تهران اضافه شود که شهرداری تهران، ساخت و تجهیز این مراکز را عهده‌دار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، سازمان زندان‌ها نیز متعهد شده است که ظرفیتی معادل 3500 نفر را در فشافویه در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری قرار دهد.

جزینی در پاسخ به این پرسش که چهره 40 نقطه آلوده تهران چه زمانی تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل این ظرفیت‌ها، پاکسازی 40 نقطه آلوده پایتخت انجام می‌شود و امیدواریم با بهره‌برداری از این مراکز، چهره این 40 نقطه تغییر کند. البته در گام اول شهرداری ظرفیت نگهداری 800 نفر را در اختیار ما قرار داده است و از این رو امیدواریم با آغاز طرح جمع‌آوری روزانه معتادان، وضعیت بهتری به وجود آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمان دسترسی به مواد مخدر برای معتادان پایتخت در تهران گفت: البته دسترسی به مواد مخدر برای افرادی که طالب این مواد هستند با افراد دیگر جامعه، متفاوت است ولی باید عنوان کنم که افراد طالب مواد مخدر «خیلی راحت» می‌توانند به این مواد دسترسی پیدا کنند و به قول معروف «خریدارِ مواد، آدرسِ خودش را بلد است»، ولی تهیه مواد مخدر برای کسانی که طالب آن نیستند، خیلی زمان‌بر است.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon