افزایش ۶۸ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات خوزستان

افزایش 68 درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات خوزستان

خبرگزاری تسنیم: ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالاهای نفتی از خوزستان از نظر ارزشی ۶۸ درصد و از نظر وزنی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدرضا جعفری عصر امروز در نشست خبری، ‌با اشاره به اینکه در گذشته روند ترخیص کالا 26 روز زمان می‌برد، اظهار داشت: با اجرای طرح جامع گمرک نوین این روند به 3 روز کاهش پیدا کرد. درآمد گمرک خوزستان در 10 ماهه امسال 16 هزار و 63 میلیارد ریال بوده و نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 38 درصد و از نظر ارزشی 68 درصد افزایش داشته است، گفت: در 10 ماهه امسال صادرات غیرنفتی خوزستان 13 میلیون و 790 هزار تن و به ارزش 149 هزار و 719 میلیارد ریال بود.

وی درباره صادرات کالا به عراق عنوان کرد: در 10 ماهه امسال 4 میلیون و 473 هزار تن و به ارزش 168 میلیون دلار کالا به عراق صادر شده که از نظر وزنی نسبت به سال گذشته 54 درصد و از نظر ارزشی 66 درصد افزایش داشته است.

جعفری با بیان اینکه امسال 14 میلیون و 867 هزار تن و به ارزش 7 میلیارد و 572 میلیون دلار بود، گفت: این مقدار از نظر وزنی 43 درصد و از نظر ارزشی 11 درصد افزایش داشت.

وی درباره تطبیق گمرک آبادان و خرمشهر با منطقه آزاد اروند اظهار داشت: هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

ناظر گمرکات خوزستان بیان کرد: روند ترخیص کالا مشروط به کامل‌بودن مدارک یک روز زمان می‌برد و به‌دنبال این هستیم که برای ترخیص کالا شخص در گمرک حاضر نشود و همه چیز به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی درباره گمرک شادگان پس از تبدیل شدن این شهر به بندر گفت: تاکنون 7 هزار و 693 رأس گوسفند و 94 نفر شتر از این بندر به ارزش یک میلیون و 6 هزار و 524 دلار به کشورهای همسایه صادر شده است؛ همچنین 40 فروند لنج وارد و 22 فروند لنج از این بندر خارج شده و 15 نفر اظهار نامه صادراتی پر کرده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon