مسابقه «نشریه الکترونیکی روز شمار انقلاب» در گیلان برگزار می‌شود


مسابقه «نشریه الکترونیکی روز شمار انقلاب» در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از راه‌اندازی ایستگاه‌های انقلاب توسط دانش آموزان خبر داد و گفت:مسابقه «نشریه الکترونیکی روز شمار انقلاب» توسط معاونت آموزش متوسطه این نهاد در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیده حمیرا ذکی‌پور شامگاه دوشنبه در جمع مدیران گیلان با بیان اینکه 36 ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین بهار انقلاب توسط اداره کل آموزش و پرورش در کنار سایر برنامه‌ها اجرا می‌شود، اظهار داشت: این ویژه برنامه‌ها منطبق با روزشمار انقلاب تدوین شده است.

وی با بیان اینکه امسال در تدوین برنامه‌ها برای تمام اعضای ستاد کمیته فرهنگیان و دانش آموزان فعالیت تعریف شده است، افزود: این برنامه‌ها با هماهنگی و مشارکت تمام بخش‌های این نهاد از جمله تشکل‌های دانش آموزی، اتحادیه، بسیج دانش آموزی و معاونت‌ها انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 360 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند، گفت: 1357 نفر از دانش آموزان در گروه همسرایان فجر اشعار انقلابی را در روز 22 بهمن ماه در میدان شهدای ذهاب رشت اجرا می‌کنند.

ذکی‌پور از آمادگی 36 دانش آموز ابتدایی برای قرائت همزمان قرآن در روز 22 بهمن خبر داد و تصریح کرد: در صورت موافقت ستاد دهه فجر استان این گروه به مدت پنج دقیقه قرائت قرآن را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره نخستین شهید دانش آموز گیلان شهید برشنورد در صومعه‌سرا، خاطرنشان کرد: این مراسم 15 بهمن ماه در این شهرستان با حضور دانش آموزان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از راه‌اندازی ایستگاه‌های انقلاب توسط دانش آموزان خبر داد و افزود: نقاشی همگانی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن انجام می‌شود.

ذکی‌پور تاکید کرد: مسابقه «نشریه الکترونیکی روز شمار انقلاب» توسط معاونت آموزش متوسطه این نهاد دهه مبارک فجر در مدارس برگزار می‌شود.

شاعران و نویسندگان گیلانی انقلاب دهه فجر تجلیل می‌شوند

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 200 برنامه فرهنگی و هنری دهه فجر در گیلان اجرا می‌شود، اظهار داشت: دهه فجر بهترین زمان برای بیان دستاوردهای انقلاب به ویژه به نسل جوان است.

فیروز فاضلی با بیان اینکه تحلیل محتوای برنامه‌ها باید انجام شود، افزود: مقرر شد تمام اداره‌های زیر مجموعه این کمیته تا 27 بهمن ماه برنامه‌های اجرا شده خود در دهه فجر را مستندسازی کنند و به ارشاد گیلان ارائه دهند.

وی از تجلیل شاعران و نویسندگان گیلانی انقلاب در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها طبق جدول زمان‌بندی شده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon