متوسط کاشت درختان «بنه» در اراضی استان کرمانشاه ۲۰ برابر شود

متوسط کاشت درختان «بنه» در اراضی استان کرمانشاه 20 برابر شود

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: «بنه» گونه‌ای در حال انقراض است که باید به‌طور متوسط کاشت آن در اراضی استان کرمانشاه ۲۰ برابر شود.

مراد شیخ‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 140 هزار رویشگاه بنه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: گونه بنه در حال انقراض است و در هر هکتار پنج اصله بنه وجود دارد که باید تعداد اصله‌ها در هر هکتار به 100 اصله افزایش یابد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی برای توسعه جنگل در سطح شش هزار هکتار با کاشت گونه‌های مثمر جنگلی نظیر بنه، بادام وحشی، زالزالک در سطح 14 شهرستان کرمانشاه تا مرحله کاشت انجام شده است.

شیخ‌ویسی با مخروبه خواندن جنگل‌های استان و نیازمندی این جنگل‌ها به بازسازی و احیا، بیان کرد: در استان کرمانشاه 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع وجود دارد.

وی افزود: اسفند ماه به‌صورت نمادین در سطح چند صد هکتار نهال غرص می‌شود و با توجه به اینکه کرمانشاه موقعیت مناسبی از نظر اقلیمی برای کشت گونه‌های جنگلی مثمر دارد، توسعه جنگل در این استان از جمله برنامه‌های در دست انجام توسط سازمان جنگل‌ها است.

معاون منابع طبیعی کرمانشاه پیرامون هدف توسعه فضای سبز، افزود: توسعه فضای سبز با هدف اشتغالزایی و ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها به‌منظور کاهش آلاینده‌ها و جلوگیری از گرد و غبار که در نهایت سبب تولید درآمد مردم شده انجام می‌شود.

شیخ ویسی با بیان اینکه جنگل‌های استان از ورودی مرز شهرستان پاوه آغاز و به‌صورت نواری به‌عرض 60 کیلومتر تا خروجی استان در مرز ایلام و لرستان ادامه دارد گفت: شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، دالاهو و گیلان‌غرب دارای جنگل هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: جنگل‌های استان به‌طور عمده بلوط هستند اما گونه‌های بنه، کیکم، گلابی وحشی، آلبالو و زالزالک نیز از دیگر گونه‌های این جنگل‌ها هستند.

شیخ‌ویسی با پراکنده خواندن مراتع در سطح استان کرمانشاه، افزود: مراتع قشلاقی در چهار شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین و باقی شهرستان‌های استان نیز ییلاقی بوده که از نیمه اردیبهشت ماه پذیرای عشایر کرمانشاه هستند.

انتهای پیام / ی

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon