لیونی: سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت

لیونی: سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت

خبرگزاری تسنیم: وزیر سابق دادگستری اسرائیل گفت که سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از هاآرتص، زیپی لیونی وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت که سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه در اقدامی کم سابقه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است در نشست‌ آتی کنگره (شامل اعضای مجلس نمایندگان و سنا ) در 12 اسفند و درباره به ادعای وی خطر ایران و اسلام افراطی سخنرانی کند.

نخست وزیر اسرائیل نیز این دعوت را پذیرفته ولی این بار سفر نتانیاهو به آمریکا بدون دخالت کاخ سفید خواهد بود.

این مطلب خشم مقامات آمریکایی را در پی داشت و تنش‌هایی را بین کاخ سفید و نمایندگان آمریکایی به وجود آورد و در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما دیداری با نتانیاهو در اوایل مارس و زمانی که وی به واشنگتن سفر می‌کند نخواهد داشت. جان کری نیز اعلام کرد که با نتانیاهو ملاقات نخواهد کرد.

اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقادات درباره پذیرش دعوت برای سخنرانی در کنگره آمریکا بدون هماهنگی اولیه با کاخ سفید و تنها دو هفته پیش از انتخابات اسرائیل در ماه مارس تاکید کرد در هر برنامه‌ای که به ممانعت از برنامه هسته‌ای ایران کمک کند شرکت خواهد کرد.

نتانیاهو در این باره گفت: به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل وظیفه من این است هرتلاشی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای که ما را هدف قرار دهد، انجام دهم. این اقدام از نوع بین‌المللی بوده و من به منظور حمایت از آینده و موجودیت اسرائیل به هر کجا که دعوت شوم خواهم رفت.

وی در ادامه گفت: در هفته‌های آتی قدرتهای جهانی ممکن است با ایران به چارچوب توافقی دست یابند که خطر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را به همراه داشته باشد، موضوعی که اولین و مهمترین تهدید کننده موجودیت اسرائیل به شمار می‌رود.

نتانیاهو در ادامه ایران را به تشدید تنش در خاورمیانه  متهم کرد و مدعی شد که به چنین تهدیدی نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان