زکات شهرستان‌ها برای پروژه‌های نیمه‌کاره و اولویت‌دار اختصاص یابد

زکات شهرستان‌ها برای پروژه‌های نیمه‌کاره و اولویت‌دار اختصاص یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعضای ستاد زکات شهرستانی، مصارف شهرستان خود را مشخص و آن برای پروژه‌های نیمه کاره و اولویت دار اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام سید رضا تقوی امروز در جلسه ستاد زکات مازندران که با حضور ائمه جمعه استان در مجتمع فرهنگی الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ زکات در کشور، اظهار داشت: تاکنون جلسات ستاد زکات در 20 استان کشور تشکیل شده است.

وی افزود: باید فصلی برای ابتکارات و نوآوری‌ها در ترویج فرهنگ زکات در جلسات ستاد زکات استان تسری داده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ترویج زکات علم سبب رشد جامعه می‌شود، تصریح کرد: حق حبس سرمایه در مسائل اقتصادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حبس کردن سرمایه از نظر اسلام حرام است، افزود: این سرمایه باید در چرخش باشد و سبب رونق اقتصادی جامعه شود.

تقوی با اعلام اینکه هر نعمتی زکات دارد و سبب رونق زندگی انسان می‌شود، گفت: هر میز، قدرت و منصبی که در راه خدمت به مردم باشد، زکات دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هر مالی که برای انسان سبب کسب درآمد شود، زکات دارد، افزود: زکات یک حکم الهی بوده و همه مبلغان و عاملین و ناظرین امر زکات باید این امر را در جامعه ترویج کنند.

تقوی با اشاره به اینکه زکات یک واجب الهی است و باید در پروژه‌های عمرانی موضوع زکات نمود عینی پیدا کند، یادآور شد: مُبلغ زکات به عنوان مامور خدا باید این فریضه را در جامعه ترویج کند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با نیت اجرای حکم الهی، فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند، افزود: حکم زکات در اجرای پروژه‌ها باید مشاهده و حکم الهی در اجرای طرح‌های عمرانی دیده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید در ترویج فرهنگ زکات پیشتاز باشند، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، مسئول ساماندهی و جمع آوری زکات مردم است.

وی با بیان اینکه زکات باید در جای خود مصرف شود تا دین مودی ادا شود، افزود: نظارت بر مصرف زکات در کشور مدنظر جدی مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

تقوی با اشاره به اینکه شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها در استان باید فعال‌تر شود، گفت: اعضای شورای زکات در استان باید فعالانه‌تر عمل کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعضای ستاد زکات شهرستانی، مصارف شهرستان خود را مشخص و برای پروژه‌های نیمه کاره اولویت دار اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فرهنگ دینی را باید از طریق زکات پیش می‌بریم، یادآور شد: زکات ارتباط بنده را با خدا نزدیک می‌کند و سبب تامین بخشی از نیازهای اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

تقوی با بیان اینکه زکات یک امر سیاسی بوده و می‌توانیم افرادی را که در حصار صهیونیست‌ها هستند  را از طریق زکات نجات دهیم، گفت: زکات برای تلطیف دل‌ها، جان‌ها و نورانیت انسان موثر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه مبلغ زکات باید فردی ویژه بوده و آموزش‌های لازم در این زمینه را ببیند، تصریح کرد: مبلغ زکات باید چگونگی تبلیغ زکات را آشنایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه مبلغ زکات باید خود را مامور عامل اسلامی بداند، گفت: گام‌ها و رفتار مبلغ زکات باید انعکاس دهنده تقوا باشد و وقار و متانت خود را حفظ کند.

تقوی با اشاره به اینکه مبلغ زکات باید به سراغ مردم برود و در انتظار جمع آوری زکات نباشد، افزود: باید مبلغ زکات، امر ترویج زکات ، اخلاق و رافت اسلامی را در بین مردم رعایت کند.

وی با بیان اینکه مروجان زکات نباید با سخت‌گیری به دنبال دریافت زکات باشند، گفت: بیش از حق زکات را نباید از آنان تمنا کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon