خمین رتبه نخست استان مرکزی در بحث شورای آموزش و پرورش را کسب کرد


خمین رتبه نخست استان مرکزی در بحث شورای آموزش و پرورش را کسب کرد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار خمین گفت: آموزش و پروش خمین امسال و برای هفتمین دوره متوالی در بحث شورای آموزش و پروش رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

سیدمهدی ساداتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خمین، بااشاره به کسب رتبه نخست شهرستان خمین در بحث شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: این برای هفتمین دوره متوالی است که شهرستان خمین موفق شده تا با برنامه ریزی دقیق و منسجم انجام شده در حوزه آموزش و پرورش شهرستان موفق شدیم تا رتبه نخست بحث شورای آموزش و پرورش را در سطح استان مرکزی کسب کنیم.

وی افزود: خمین در حالی از بین 14منطقه آموزش و پرورش استان مرکزی موفق به کسب رتبه برتر شد که شهرهای ساوه و اراک به ترتیب موفق به کسب رتبه دوم و سوم شده اند.

ساداتی تصریح کرد: خمین براساس ارزیابی انجام شده از سوی آموزش و پرورش استان مرکزی، موفق به کسب 240امتیاز و رتبه نخست، ساوه موفق به کسب 237امتیاز و رتبه دوم و اراک با 233امتیاز موفق به کسب رتبه سوم شده اند.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: در مراسمی باحضور استاندار سابق استان مرکزی که ریاست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی را نیز برعهده داشته، لوح تقدیر این حوزه به شهرستان خمین اهدا شد.

ساداتی برضرورت جایگاه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود و با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به‌تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است.

وی افزود: ثمربخشی آموزش و پرورش از یکسو تبدیل کردن انسان‌های مستعد به انسانهای سالم، بالنده، متعادل و رشد یافته است و از سوی دیگر تأمین کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخش‌های متفاوت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

فرماندار خمین تصریح کرد: آموزش و پرورش از مهمترین نهادهای اجتماعی بوده و در واقع، کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد چراکه آموزش و پرورش در پروراندن فرد و در بالنده‌ کردن جمع نقش حیاتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و ایجاد شرایط لازم برای شکوفایی آنها در زمینه‌های مختلف و رشد موزون و متعادل انسان در جنبه‌های عقلانی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی مسئولیتهای سنگینی است که آموزش و پرورش باید به انجام برساند.

ساداتی بااشاره به اقدامات موثر و مثبت آموزش و پرورش خمین افزود: پیگیری انتظارات و مطالبات از اموزش و پرورش و ارتقاء سطح جایگاه علم و اندیشه در جامعه، تلاش برای تحقق روزافزون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برگزاری مرتب جلسات آموزش و پرورش با حضور اکثریت اعضا، آموزش و توانمندسازی خانواده بزرگ آموزش و پرورش به منظور رشد و موفقیت روزافزون، اهتمام برای مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف برای توسعه فعالیت های آموزش و پرورش از جمله اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش خمین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم و تلاش ها با حضور و ارتباط مستمر و مثبت آموزش و پرورش با خیران، و نیز حضور مجدانه تلاشگران و معلمان فرهیخته عرصه تعلیم و تربیت در شهرستان خمین میسر گردیده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon