جریان دموکراسی: مشارکت ما در انتخابات پارلمانی مصر مشروط به برکناری وزیر کشور است

جریان دموکراسی: مشارکت ما در انتخابات پارلمانی مصر مشروط به برکناری وزیر کشور است

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس حزب ائتلاف مردمی و از رهبران ائتلاف جریان دموکراسی مصر اعلام کرد که این ائتلاف تنها به شرط برکناری وزیر کشور در انتخابات پارلمانی شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، دکتر «زهدی الشامی» معاون رئیس حزب ائتلاف مردمی و از رهبران جریان دموکراتیک گفت که این ائتلاف بزودی در صورت پاسخ دولت به خواسته های این ائتلاف، درباره شرکت در انتخابات پارلمانی تصمیم گیری می کند.
وی افزود: ائتلاف مردمی پس از قتل شیماء الصباغ خواسته هایی را تعیین کرد و امیدواریم که دولت در تعامل با بحران کنونی منافع ملی و دستیابی به یک دیدگاه سیاسی برای تعامل با اوضاع کنونی را ترجیح دهد.
ائتلاف جریان مردمی چند خواسته سیاسی را برای شرکت در انتخابات پارلمانی تعیین کرده است که از جمله آن برکناری وزیر کشور و اجرای اصلاحات در وزارت کشور است به گونه ای که به یک موسسه حافظ امنیت و حمایت از حاکمیت قانون تبدیل شود.
تحقیق فوری و شفاف درباره کشته شدن شیماء الصباغ، تحقیق درباره دستگیری دبیر کل حزب ائتلاف مردمی، اصلاح قانون تظاهرات و آزادی همه زندانیان سیاسی، بازنگری در قانون انتخابات پارلمانی و قانون تقسیم بندی حوزه ها از دیگر خواسته های این ائتلاف است.

سخنگوی وزارت کشور: تروریست ها می خواهند پلیس را به جنگ خیابانی بکشانند

سرلشگر «هانی عبد اللطیف» سخنگوی وزارت کشور مصر اعلام کرد کسانیکه در اغتشاش المطریه دست داشتند، از اهالی این منطقه نبودند و متهمان دستگیر شده به همدستان خود اعتراف کرده اند و بزودی آنها را نیز دستگیر خواهیم کرد.
وی تصریح کرد که ماموریت پلیس در درجه نخست حفظ امنیت است.
سرلشگر عبد اللطیف همچنین اظهار داشت که تروریست ها سعی دارند پلیس را به جنگ خیابانی بکشانند.
وی افزود که وزارت کشور عملیات های امنیتی زیادی برای دستگیری تروریست ها انجام می دهد.

وقوع انفجار در الشرقیه

در ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه در روستای انشاص الرمل از توابع استان الشرقیه، انفجاری رخ داد که باعث شد یک فروشنده دوره گرد و برادر وی زخمی شوند و رعب  و وحشت ساکنان این روستا را فراگرفت.
بر اساس این گزارش، سرلشگر «سامح الکیلانی» مدیر امنیت الشرقیه ابلاغیه ای از سرلشگر «رفعت خضر» مدیر تحقیقات جنایی در خصوص وقوع انفجار در بازاری در روستای انشاص الرمل دریافت کرد مبنی بر اینکه انفجاری در روستای مذکور رخ داده است.

درگیری خشونت بار بین موافقان و مخالفان اخوان المسلمین در وادی النطرون

منابع مصری از وقوع درگیری خشونت بار بین موافقان و مخالفان جماعت اخوان المسلمین در شهر وادی نطرون در استان البحیره خبر دادند. 
بر اساس این گزارش، تعدادی از اعضای جماعت اخوان المسلمین و مخالفان ارتش و پلیس امروز تظاهراتی را در این منطقه برگزار کردند که طی آن با مخالفان اخوان المسلمین درگیر شده و علیه آنها از سنگ و کوکتل مولوتف استفاده کردند.

محلب: مصر با تروریسم مواجه است

«ابراهیم محلب» نخست وزیر مصر تاکید کرد که این کشور با تروریسم مواجه است اما به قانون احترام می گذارد و ما هیچ بازداشتی نداریم مگر اینکه بنا به اتهاماتی بازداشت شده بود.
وی افزود که شهروندان مصری بهبودی امنیت در سراسر مصر را احساس می کنند و این در حالی است که مصر با تروریسم سیاه همچنان در حال جنگ است و با طرح هایی که هدف از آن ایجاد دودستگی و هرج و مرج است، مقابله می کند.
وی اشاره کرد که مصر با تروریسم می جنگد اما در عین حال برای تحقق توسعه پایدار تلاش می کند و این توسعه سلاح اصلی برای مبارزه با تروریسم است.
محلب همچنین آمادگی مصر برای همکاری با تمامی کشورها جهت مبارزه با تروریسم را اعلام کرد.

به آتش کشیدن یک اتوبوس در 6 اکتبر

معترضان به دولت مصر امروز یک اتوبوس را در شهر 6 اکتبر با پرتاب کوکتل مولوتف به داخل آن به آتش کشیدند.
دستگاه های امنیتی مصر نیز به ریاست سرتیپ «رأفت الحلوانی» مامور مرکز پلیس اکتبر تلاش های خود را برای دستگیری عاملان این حادثه بیشتر کرده اند.

استقرار خودروهای زرهی ارتش مصر در میدان التحریر

نیروهای ارتش مصر امروز نیز در ورودی های میدان التحریر مستقر شدند و این در حالی است که تعدادی از گروه های مخالف دولت برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم فراخوان داده اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان