قیمت طلا به ۱۲۸۹ دلار رسید

قیمت طلا به 1289 دلار رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در جریان معاملات امروز چهارشنبه ۴ دلار کاهش یافت و به ۱۲۸۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از افزایش نزدیک به یک درصدی در روز سه‌شنبه، امروز روندی کاهشی را طی کرد.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است در پایان نشست دو روزه سیاست‌گذاری خود در اواخر امروز بیانیه‌ای را منتشر کند. تحلیلگران برخی سودهای ناامید‌کننده شرکت‌ها و کاهش غیرمنتظره سفارش کالاهای بادوام آمریکا در ماه دسامبر را دلیل کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در اواسط سال جاری می‌دانند.

میزان سرمایه‌گذاری تجاری در آمریکا در ماه دسامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و این نشان داد که کند شدن رشد اقتصاد جهانی احتمالاً بر اقتصاد آمریکا نیز تأثیر گذاشته است.

پس از فروکش کردن اشتهای چینی‌ها به‌دنبال خریدهای بی‌سابقه سال قبل، واردات طلای این کشور از هنگ کنگ در سال 2014، تقریباً به یک سوم کاهش یافت.

در حالی که آمریکا خود را برای اولین کاهش نرخ بهره در حدود یک دهه گذشته آماده می‌کند، طلا با سومین سال همراه با کاهش قیمت در سال 2015 مواجه است. اما امسال قیمت طلا به کف خود خواهد رسید و مسیر برای ترمیم قیمت فلز زرد در سال آینده هموار خواهد شد.

نظرسنجی به عمل آمده از 38 تحلیلگر و تاجر نشان می‌دهد قیمت طلا که سال 2014 را با تغییری اندک به پایان برد، در سال 2015 به طور متوسط به 1234 دلار خواهد رسید که حدود 3 درصد کمتر از سال 2014 است.

در جریان معاملات امروز قیمت طلا 4 دلار کاهش یافت و به 1289 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام/115/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه