والیبال بانوان قم در مسیر نخستین حضور در لیگ بر‌تر


والیبال بانوان قم در مسیر نخستین حضور در لیگ بر‌تر

خبرگزاری تسنیم: والیبالیست‌های بانوی قم‌ در حالی در مرحله پایانی لیگ دسته اول والیبال کشور به میدان می‌روند که در مسیر نخستین حضور در لیگ بر‌تر قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، والیبال قم گرچه این روز‌ها به لطف حضور تیم‌های سفیر قم در لیگ‌های دسته اول بزرگسالان و جوانان کشور روزهای خوبی را سپری می‌کند اما بانوان والیبالیست نیز می‌توانند این هفته تاریخ ساز شوند.

تیم والیبال سفیر قم این هفته در مسابقات لیگ دسته اول والیبال بانوان کشور به میدان می‌رود و حساس‌ترین بازی در مرحله نیمه نهایی که حکم مرگ و زندگی برای این تیم دارد می‌تواند سفیر را در نخستین تجربه‌اش در بخش بانوان به لیگ بر‌تر برساند.

سفیر که به گفته غلامرضا قربانی مدیر عامل و مالک خود، برنامه‌ای برای تیمداری در بخش بانوان نداشت به پیشنهاد فدراسیون والیبال وارد این عرصه شد و با توجه به اینکه فرصت کافی برای بستن تیمی بومی در این مسابقات نداشت با تیمی متشکل از حداقل نفرات بومی در این مسابقات شرکت کرد.

با وجود اینکه تمرینات تیم والیبال بانوان سفیر در تهران برگزار می‌شود و عمده نفرات آن را والیبالیست‌های تهرانی تشکیل می‌دهند اما فراموش نکنیم مالکیت و شخصیت این تیم متعلق به قم و بانوان ورزشکار قمی است و در صورتی که سفیر به لیگ بر‌تر صعود کند زمینه برای فعالیت و درخشش سفیر در بخش بانوان در این رشته با استفاده از بانوان قمی فراهم می‌شود.

نسرین رامین نایب رئیس هیئت والیبال قم پیش از این، والیبال بانوان قم را دارای شرفیتی بالا برای حضور در لیگ‌های سطح بالای کشور دانسته بود و بدون تردید، این ظرفیت قابل توجه می‌تواند در قالب یک تیم لیگ برتری نمود بهتری پیدا کند.

با توجه به سیاست و نگاه باشگاه سفیر به رشد والیبال در قم و پرورش بازیکنانی جوان در سطح لیگ بر‌تر، حضور سفیر برای نخستین بار در لیگ دسته اول والیبال بانوان کشور حتی با نفراتی غیر بومی، نه تنها اتفاق بدی نیست بلکه گامی فرصت ساز برای آینده والیبال بانوان قم تلقی می‌شود.

با توجه به برگزاری مسابقات لیگ والیبال بانوان استانی در سالن شهید طاهریان قم و در حرکت بودن چرخ‌های والیبال بانوان قم بر خلاف بسیاری از رشته‌ها که بخش بانوان آن در قم در رکود به سر می‌برد، والیبال بانوان قم نظیر بخش مردان این رشته می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سفیر و درخشش در دور گروهی

دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته اول بانوان کشور در حالی به پایان رسید و تیم والیبال سفیر قم در سومین دیدار خود در مرحله برگشت برابر نماینده البرز مغلوب شد.

در گروه نخست این رقابت‌ها تیم‌های تهران، باریج اسانس کاشان، سفیر قم و بهنام کرج حضور دارند که در اخرین روز دور برگشت این رقابت‌ها تیم سفیر قم در مصاف با تیم بهنام کرج شکست خورد اما به نیمه نهایی رسید.

در این مسابقه، والیبالیست‌های سفیر قم که در دیدار رفت این تیم را شکست داده بودند در حالی برابر این تیم قرار گرفتند که صعودشان به نیمه نهایی از قبل مسجل بود.

در این بازی تیم بهنام کرج توانست 3 بر یک سفیر قم را شکست دهد اما سفیر با وجود این شکست پس از تیم هیئت والیبال استان تهران به مرحله نیمه نهایی صعود کرد تا امید‌هایش را برای صعود به لیگ بر‌تر افزایش دهد.

نماینده قم در نخستین بازی از دور برگشت به دیدار باریج اسانس کاشان رفت و با حساب 3 بر صفر این تیم را شکست داد و در دومین مسابقه برابر هیئت والیبال استان تهران 3 بر یک بازنده شد.

در گروه دوم این مسابقات نیز تیم‌های استقلال آباده، میزان خراسان، نفت امیدیه و آتش و یخ تهران حضور داشند که از این گروه تیم‌های میزان خراسان و استقلال آباده به نیمه نهایی رسیدند.

رامین: بازی برابر میزان مشهد تعیین کننده است

نایب رئیس هیئت والیبال قم عقیده دارد نماینده والیبال قم امسال پس از سال‌ها دوری از مسابقات قهرمانی کشور در این رقابت‌ها شرکت کرده است و با توجه به درخشش در دور مقدماتی، از مدعیان جدی صعود به لیگ بر‌تر کشور است.

نسرین رامین اظهار داشت: تیم والیبال بانوان سفیر قم در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال بانوان باشگاه‌های کشور نهم بهمن ماه به مصاف حریفان می‌رود در حالی که در مرحله نهایی 4 تیم برای دریافت 2 سهمیه صعود به لیگ بر‌تر تلاش می‌کنند.

وی افزود: مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته اول بانوان کشور جام زنده‌یاد حسین معدنی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته نهم و دهم بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت والیبال قم گفت: تیم‌های هیئت والیبال استان تهران و سفیر قم از گروه نخست دور مقدماتی و تیم‌های میزان خراسان و معدن استقلال‌آباده از گروه دوم مرحله مقدماتی به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرده‌اند و مسابقات خود را به صورت نیمه نهایی و فینال برگزار می‌کنند.

رامین بیان کرد: در آغاز مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز پنج شنبه نهم بهمن تیم‌های هیئت والیبال استان تهران و معدن استقلال آباده به مصاف یکدیگر می‌روند و سپس تیم‌های سفیر قم و میزان خراسان نیز با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

وی تصریح کرد: روز جمعه دهم بهمن‌ماه تیم‌های برنده 2 بازی فوق برای کسب مقام قهرمانی سال 93 به مصاف یکدیگر می‌روند و تیم‌های بازنده برای جایگاه سومی با یکدیگر مسابقه می‌دهند و این بدان معنی است که تیم‌های پیروز مسابقات نیمه نهایی و راه یافته به فینال جواز حضور در لیگ بر‌تر را به دست می‌آورند.

نایب رئیس هیئت والیبال قم خاطرنشان کرد: نماینده والیبال قم در صورت راهیابی به لیگ بر‌تر بانوان برای نخستین بار به این مسابقات صعود می‌کند اما دیدار برابر میزان خراسان تعیین کننده است و در صورت پیروزی در این مسابقه صعود والیبالیست‌های قمی به لیگ بر‌تر قطعی است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon