همایش سران و معتمدان عشایر در کرمانشاه برگزار می‌شود

همایش سران و معتمدان عشایر در کرمانشاه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: همایش سران و معتمدان عشایر به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

علی‌اشرف آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در ایام دهه فجر آرد رسانی به عشایر قشلاقی استان با همکاری اتحادیه تعاونی عشایر و اداره امور عشایری استان به‌طور ویژه انجام می‌شود و در این راستا تمهیدات لازم برای عدم دریافت هزینه جابه‌جایی اندیشیده شده است.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه شرکت در مراسم مهمانی لاله‌ها در مزار شهدا، توزیع ویژه آب شرب در میان خانوار و دام عشایر، سرکشی و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای عشایر، برپایی ایستگاه صلواتی همزمان با همایش سران و معتمدان عشایر در تالار بعثت و نیز دعوت از سران و معتمدان و عشایر غیور برای حضور در راهپیمایی را از دیگر برنامه‌های اجرایی اعلام کرد.

‌وی افزود: جامعه عشایری استان کرمانشاه با 14 هزار و  109 خانوار و جمعیتی معادل 79 هزار و 207 نفر در قالب 14 ایل دوره ییلاقی خود را به طور عمده در داخل استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه و استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه بیان کرد: جمعیت عشایر  استان کرمانشاه 4.2 درصد از کل جمعیت استان و  6.7  درصد از کل جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌‌دهد که از لحاظ تعداد در کشور در رده هشتم قرار دارد.

‌‌انتهای پیام / ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon