اجرایی‌سازی بخش فضایی سند جامع توسعه هوافضای کشور بررسی شد

اجرایی‌سازی بخش فضایی سند جامع توسعه هوافضای کشور بررسی شد

خبرگزاری تسنیم: اجرایی‌سازی بخش فضایی سند جامع توسعه هوافضای کشور در جلسه کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، صد و چهل و هفتمین کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست منصور کبگانیان قائم‌مقام این ستاد برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه و در ادامه دستور جلسه قبل گزارش اجرائی‌سازی بخش فضایی سند جامع توسعه هوافضای کشور ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به اجرای سند جامع توسعه هوافضای کشور براساس برنامه راهبردی در افق 1404 و تنظیم دو برنامه 2 و 5 ساله، وضعیت اجرایی سازی برنامه‌‌ها هم براساس توسعه مخابرات فضایی، توسعه سنجش از دور، توسعه اکتشافات و زیست فضایی، اجرایی سازی برنامه موقعیت یابی، ناوبری و زمان‌سنجی، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از اجزای این سند بر شمرده شده است.

در بخش مربوط به برنامه‌‌های توسعه زیرساخت‌های فضایی و اجرایی سازی اهداف کلان در حوزه فضایی نیز برنامه مخابرات فضایی، سنجش از دور، اکتشافات و زیست فضایی و برنامه موقعیت‌یابی و ناوبری مورد اشاره قرار گرفته است.

طراحی، ساخت، پرتاب و بهره برداری از ماهواره در مدار زمین آهنگ و دیگر ماهواره‌ ها با کاربردهای ارتباطات و سنجش از دور، دستیابی به خدمات و زیرساخت های ارتباطات فضاپایه در جهت تامین نیازمندی‌ها، از دیگر اهداف کلان حوزه فضایی سند جامع توسعه هوافضای کشور است.

دستیابی به فناوری لازم برای پاسخگویی به خدمات مورد نیاز سنجش از دور و مشاهده زمین با دقت زیر 10 متر، همکاری در راستای موقعیت یابی، ‌ناوبری و زمان‌سنجی نیز از جمله اهداف حوزه فضایی است.

مقرر شد کارگروه مشورتی نقشه جامع علمی کشور مقرر شد گزارش جامعی از اجرائی سازی بخش فضایی سند جامع توسعه هوافضای کشور آماده و برای طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، به جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه گردد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon