زیرساخت‌های اصلی توسعه شهر ارومیه طراحی شد

زیرساخت‌های اصلی توسعه شهر ارومیه طراحی شد

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: تمامی زیرساخت‌های اصلی توسعه شهر ارومیه طراحی شده است.

ابراهیم صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: رکن و هسته اصلی توسعه پایدار مربوط به زیرساخت‌های اصلی شهر بوده و در این باره زیرساخت‌های اصلی شهر جزو با تفکرات عمرانی امکان‌پذیر نیست.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه افزود: برای یافتن اعتلای فرهنگی و اجتماعی باید در نظام کالبدی و اقتصادی حرکت کرد برای همین عمران شهری، پرچمدار توسعه پایدار محسوب شده و برای همین شهرداری ارومیه تمامی زیرساخت‌های اصلی شهر ارومیه را طراحی کرده‌ایم.

صفری تصریح کرد: بنابراین اگر در زیرساخت‌های اصلی شهر ارومیه جدیت به خرج داده و برای مثال طرح واحد رینگ‌ها و کوریدورها، سرانه فضای سبز، ارتقاء کیفیت محیط زیست و مراکز کسب و کار در این شهر رشد کنند، در آن زمان نگاه دنیا به ایران در وهله نخست ارومیه و سپس تهران می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: بی‌تردید شهرداری ارومیه فراتر از شهرداری‌های تبریز، مشهد و اصفهان تلاش و فعالیت داشته و حتی خود را بالاتر از سطح شهرداری تهران می‌بینیم چون الگو و افق شهرداری ارومیه شهرهای پیشرفته جهان است.

صفری بیان کرد: در این باره یک مزیت بسیار بزرگی که شهرداری ارومیه دارد مرزی بودن ارومیه و همسایگی آن با سه کشور جهان بوده چون این شهر تا استانبول ترکیه در موقعیت آسیایی قرار داشته و از این شهر به بعد در موقعیت اروپایی است یعنی ارومیه در یک قدمی ارتباط با دروازه‌های اروپا بوده و یک موقعیت راهبری ممتاز دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: پس ارومیه از لحاظ استعداد محلی و جغرافیایی ظرفیت‌های خاصی داشته که اگر آنها را در این شهر فعال کنیم سرعت رشد و حرکت به سمت توسعه پایدار در ارومیه سریعتر از سایر شهرها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ی 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon