۲۷ کیلومتر از راه‌آهن محور جنوب بازسازی شد

27 کیلومتر از راه‌آهن محور جنوب بازسازی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل راه آهن در مراسم عملیات رهاسازی ۶۰۰۰ قطعه ماهی در رودخانه سزار درود لرستان از بازسازی ۲۷ کیلومتر از راه‌آهن محور جنوب خبر داد و گفت: تا پایان سال ۴۴ کیلومتر از محور جنوب بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پورسیدآقایی با اشاره به ‌اظهار بروز سانحه ریلی برای قطار حامل سوخت در محور لرستان و مسیر راه‌آهن درود در شهریور ماه امسال گفت:این سانحه منجر به تلف شدن حدود 100 هزار قطعه ماهی این رودخانه شد و به همین منظورودر راستای حفاظت از محیط زیست؛ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت 5 برابر تعداد ماهی‌های تلف شده در این رودخانه را تأمین کرده واقدام به آب‌اندازی آنها کند.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل ریلی، حمل و نقل سبز و دوستدار محیط زیست است،‌ افزود: پس از بروز این اتفاق با تلاش های صورت گرفته در قراردادی با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شیلات ایران، حدود 500 هزار قطعه ماهی تأمین کرده و به تدریج در این رودخانه آب اندازی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که پس از انعقاد قرارداد  6 هزار قطعه ماهی در رودخانه سزار دورود رهاسازی شد، گفت: تاکنون 27 کیلومتر از محور جنوب بازسازی شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 44 کیلومتر از محور جنوب بازسازی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه