۱۴ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه سم‌پاشی شد

14 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه سم‌پاشی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از آغاز سم‌پاشی اراضی کرمانشاه تاکنون در سطح ۱۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم علیه علف‌های هرز پهن برگ، نازک برگ و آفات گیاهی در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری استان سم‌پاشی انجام شده است.

علی اشرف منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در حال حاضر سم‌پاشی برای کنترل علف‌های هرز در هشت هزار و 440 هکتار از اراضی شهرستان سرپل‌ذهاب، دو هزار و 900 هکتار از اراضی شهرستان ثلاث باباجانی، دو هزار و 410 هکتار از اراضی شهرستان قصرشیرین و 400 هکتار از اراضی شهرستان گیلان‌غرب انجام شده است.

وی از فعالیت بیش از 500 دستگاه سم‌پاش در مناطق گرمسیری این استان خبرداد و افزود: با توجه به اینکه در مناطق گرمسیر از اواخر دی ماه مبارزه علیه علف‌های هرز آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد و برای سم‌پاشی اراضی بیش از 10 نوع سم استفاده می‌شود که با ذخیره‌سازی مناسب تأمین سم مورد نیاز کشاورزان انجام شده است.

منصوری با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون پنج هزار و 200 هکتار از اراضی علیه آفت سوسک سیاه گندم مبارزه شیمیایی شده است، گفت: زمان حمله سوسک سیاه گندم در مرحله چندبرگی تا پنجه‌زنی است که برای مبارزه با سوسک سیاه محلول‌پاشی و گرانول‌پاشی سموم مناسب به همراه مبارزه زراعی به صورت شخم لکه‌های آلوده می‌تواند از خسارت جلوگیری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درباره ضررهای علف هرز گفت: وجود علف هرز در مزارع گندم منجر به کاهش حداقل 30درصدی عمکرد اراضی می‌شود که برای جلوگیری از این روند کشاورزان باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و استفاده از کارشناسان مربوطه میزان و نوع سم مورد نیاز خود را تهیه کنند.

منصوری با اشاره به اینکه افزایش علف‌های هرز و آفات گیاهی به علت عدم رعایت تناوب است، افزود: بهترین روش برای کاهش علف‌های هرز رعایت تناوب زراعی بوده و کشاورزان با کشت حبوبات از جمله نخود، عدس، گاودانه، همچنین کشت آفتابگردان دیم، کلزا و گلرنگ دیم علف‌های هرز را از بین برد.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon