۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیدگان غرب مازندران اختصاص یافت

12 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیدگان غرب مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: فرماندار چالوس از تخصیص ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از بحران برف سال ۹۲ به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، محمد‌ناصر زندی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات جذب تسهیلات بحران برف سال 92 شهرستان چالوس، اظهار داشت: بحران برف 92 مشکلات زیادی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، منازل مسکونی و اماکن تجاری شهرستان چالوس برجای گذاشت.

وی با اشاره به برآورد خسارت‌های حاصله از سوی مسئولان ذیربط و ستاد مدیریت بحران شهرستان چالوس افزود: با توجه به اینکه مصوبه‌ای برای خسارت برف در بخش کشاورزی از سوی دولت اتخاذ نشد، بنابراین این بخش مغفول ماند و خسارت‌دیدگان از دریافت تسهیلات محروم شدند.

فرماندار چالوس خاطر‌نشان کرد: بیشترین تسهیلات در زمینه خسارت به منازل اختصاص یافت که پرداخت 350 میلیون تومان وام بلاعوض و اعطای ایرانیت به مبلغ 150 میلیون تومان به خسارت‌دیدگان از جمله این امکانات است.

وی تصریح کرد: دولت مبلغ 4.5 میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان در بخش منازل مسکونی اختصاص داد که درصد بالایی از آن اجرایی شد.

زندی با بیان اینکه نگرانی اصلی در زمینه جبران خسارت کشاورزان است، افزود: خسارت به باغات مرکبات و گلخانه‌ها در بحران برف سال گذشته سبب شد تا امسال نیز کشاورزان این منطقه در زمینه تولیدات خود ضرر کنند که این امر ما بر آن داشت تا به پیگیری جدی در زمینه جبران خسارت این قشر بپردازیم.

وی از اختصاص بودجه 12 میلیارد تومانی برای جبران خسارت در بخش کشاورزی شهرستان چالوس خبر داد و گفت: با وجود تصویب این موضوع متاسفانه در شیوه پرداخت تسهیلات مشکلاتی به‌وجود آمد که طی مذاکرات انجام شده با بانک‌های عامل سعی کردیم تا بخشی از این مشکلات برطرف شود.

فرماندار چالوس خاطر‌نشان کرد: پس از ابلاغ به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده، بانک کشاورزی تنها بانکی است که به تعهدات خود عمل کرد و در ظرف مدت کوتاهی تسهیلات را پرداخت کرد.

وی با نارضایتی از عملکرد ضعیف برخی از مدیران استانی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت‌دیده تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد بحران برف بهمن 92 در شهرستان چالوس هستیم اما متاسفانه اقدام جدی از سوی دستگاه‌های مرتبط جهت پرداخت تسهیلات و کمک به آنان به صورت کامل محقق نشد.

زندی اضافه کرد: از میان بانک‌های عامل اعطای تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده، بانک ملت به دلیل انعکاس پرونده‌های متقاضیان به مرکز استان که روند پرداخت وام را طولانی می‌کند، عدم قبول وثیقه‌های بیش از 15 میلیون تومان و تاکید بر پرداخت اقساط به‌صورت ماهانه از سوی کشاورزان تاکنون هیچ‌گونه تسهیلات بانکی را در اختیار متقاضیان قرار نداد که خواستار بررسی جدی این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر اقدام سریع‌تر بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان ادامه داد: مشکلات حوزه کشاورزی برای همه مهم است بنابراین باید زمینه پرداخت تسهیلات به این قشر به گونه‌ای باشد که راهگشای مشکلات آنان باشد.

فرماندار چالوس گفت: با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه حکومت مردمی است و مردم نیز مسئولان را به چشم یک نظام می‌بینند بنابراین مدیران نیز باید طوری با متقاضیان برخورد کنند که رضایت خاطر مردم جلب شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon