مسابقه جهانی "جام تمدن‌ها" در ۳ کشور برگزار می‌شود

مسابقه جهانی "جام تمدن‌ها" در 3 کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری ‌گفت: مسابقه جهانی "جام تمدن‌ها" ویژه اتومبیل‌های کلاسیک در ۳ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمیدرضا مهرعلی صیح امروز در نشست خبری ریاست فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری کشور در برج سلمان مشهد اظهار داشت: در سال 2016 میلادی مسابقه جهانی جام تمدن‌ها ویژه اتومبیل‌های کلاسیک در کشورهای ایران، ترکیه و یونان و از پرسپولیس تا آکروپپلیس در سطح بین المللی برگزار می‌شود و هم اکنون کارگروهی اختصاصی جهت رسیدگی به برگزاری این مسابقه از 3 کشور تشکیل شده است.

وی تنها برگزاری مسابقات فرمول4 را میسر دانست و گفت: برخی از کشورها همانند ترکیه پیست مناسب برای برگزاری مسابقات فرمول1 را دارند اما اجازه برگزاری ندارد و برخی کشورها نیز مانند دوبی پیست مناسب و اجازه قانونی را دارند اما تیم ملی ندارند اما کشور ما حتی پیست مناسبی را برای این مسابقات ندارد و تنها برای برگزاری مسابقات فرمول4 آماده هستیم.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری تأکید کرد: در این رشته اصالت به ورزشکار و شرکت سازنده اتومبیل وابسته است و وجود شرکت‌های اتومبیل سازی پژو و جیلی نوعی اعتبار برای ورزشکار ایرانی به شمار می‌رود که در این میان کیفیت محصولات ساخته شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهرعلی درباره ورزشکارانی که با هزینه خود اقدام به شرکت در مسابقات بین المللی می‌کنند، گفت: متأسفانه گاهی نمی‌توان تمامی امکانات را برای ورزشکاران فراهم کرد و برخی از آنان با هزینه‌های شخصی خود اقدام به شرکت در مسابقات بین المللی و اخذ گواهینامه می‌کنند که به‌عنوان مثال کوروش محمدخانی ورزشکار مشهدی اتومبیلران برای ثبت‌نام اخذ گواهینامه فرمول1 خود 3میلیون یورو پرداخت کرد اما مشکل اینجاست که این ورزشکاران تنها می‌توانند به‌عنوان کمک‌راننده در تیمهای مطرح جهان حضور پیدا کند.

وی وضعیت رشته‌های رالی و موتور کراس را مطلوب‌تر از سایر رشته‌ها عنوان کرد و افزود: امکانات کافی برای رشته‌های موتور کراس و رالی در کشور وجود دارد اما آنچه نقطه ضعف ما در این زمینه محسوب می‌شود عدم مهارت کافی در تولید خودروهای قابل رقابت با کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان است که با تلاش شرکت‌های سازنده خودرو به‌زودی این مشکل حل می‌شود.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon