۴ پژوهش‌سرای دانش آموزی در لرستان راه‌اندازی می‌شود

4 پژوهش‌سرای دانش آموزی در لرستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از راه‌اندازی ۴ پژوهش‌سرای دانش آموزی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، گودرز کریمی فر، صبح امروز در حاشیه بازدید از پژوهش سرای شهرستان خرم آباد اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش ایجاد شرایط و امکاناتی است که رشد و پرورش خلاقیت‌ها، ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها فراهم کند.

وی افزود: تحقق این هدف با توجه به علایق متفاوت و توانمندی‌های دانش آموزان و نیز بالا بردن جمعیت دانش آموزی، مستلزم دسترسی به ظرفیت‌های مناسبی از امکانات و منابع است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: تأسیس پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عنوان یکی از راهکارها برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش‌آموزان انجام گرفته است.

وی با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی چهار پژوهش سرای دانش آموزی در استان بیان کرد: شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد و علاقمند به مطالعه و تحقیق، اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان، ایجاد زمینه بروز و شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان با ساخت پژوهش‌سرا محقق می شود.

کریمی فر تصریح کرد: تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری، فعالیت‌های علمی و کاربردی، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان به منظور ایجاد توانایی نظریه پردازی از جمله اهدافی است که با فعالیت مطلوب پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی محقق می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon