بهره برداری ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز خط هشتم سراسری تا پایان سال آینده

بهره برداری 5 ایستگاه تقویت فشار گاز خط هشتم سراسری تا پایان سال آینده

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از آغاز عملیات اجرایی احداث سه ایستگاه تقویت فشار گاز خط هشتم سراسری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ان شاا... تا پایان سال آینده شاهد بهره برداری از ۵ ایستگاه بر روی خط مذکور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، اصغر سهیلی پور با اشاره به اینکه برای خط هشتم سراسری ١ ایستگاه تقویت فشار تعریف شده است، اظهار داشت: پیشتر قرارداد تامین تجهیزات پنج ایستگاه این خط با یک شرکت اروپایی معتبر امضا شد و هم اکنون نیز چند شرکت برای سرمایه گذاری در سه ایستگاه دیگر این خط لوله سراسری اعلام آمادگی نموده اند.

مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران با بیان این که مراحل اجرایی این سه ایستگاه سال آینده آغاز می شود، یادآور شد: تا پایان سال آینده پنج ایستگاه و تا پایان سال ٩٥ نیز سه ایستگاه دیگر این خط به بهره برداری می رسد.
وی، میزان اعتبار صرف شده برای تکمیل پنج ایستگاه تقویت فشار گاز خط هشتم سراسری را بیش از ١ میلیون دلار، اعلام تصریح نمود: به دلیل این که توربین و کمپرسور این ایستگاهها پیشتر تامین شده بود، هزینه های این پروژه پایین تر است و تکمیل آن با سرعت بیشتری انجام می شود.
سهیلی پور یادآور شد: خط لوله هشتم سراسری با قطر ٥٦ اینچ و طول یکهزار و ٥ کیلومتر با ظرفیت روزانه ١١ میلیون مترمکعب از مسیر عسلویه- پارسیان - نائین- تهران عبور می کند و ١ ایستگاه، وظیفه تقویت فشار گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه