۱۰۰۰ اثر دانش آموزی پرسش مهر در گیلان جمع‌آوری شد


1000 اثر دانش آموزی پرسش مهر در گیلان جمع‌آوری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ۳۶ هزار فرم طرح پرسش مهر ۱۵ در بین دانش آموزان گیلانی توزیع شد و تاکنون ۱۰۰۰ اثر دانش آموزی به دبیرخانه استان رسید،گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن ماه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهدی حاجتی ظهر امروز در همایش استانی«ایست! آب نیست» در جمع دانش آموزان و فرهنگیان گیلان، با بیان اینکه این آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی و علمی مروج فرهنگ استفاده صحیح در آب و اصلاح الگوی مصرف در بین جامعه است، اظهار داشت: گیلان 400 هزار دانش آموز دارد.

وی با بیان اینکه 36 هزار فرم طرح پرسش مهر 15 در بین دانش آموزان گیلانی توزیع شده است، افزود: تاکنون یک‌هزار اثر دانش آموزی به دبیرخانه استان رسید،گفت: آخرین فرصت ارسال آثار فرهنگیان و دانش آموزان 15 بهمن ماه است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این مرحله از پرسش مهر رئیس جمهور به مسئله بحران آب در کشور پرداخته شده است، گفت:  ارائه راهکارهای لازم در رفع بحران کم آبی از سوی مخاطبان مورد نظر این پرسش است تا در جامعه مصرف بهینه منابع آب میان مردم به ویژه در میان کودکان و دانش آموزان نهادینه شود.

حاجتی با بیان اینکه پرسش مهر فرصتی مناسب برای ارتقاء آگاهی جامعه در مورد مسائل آب و اصلاح الگوی مصرف است، تصریح کرد: فرهنگ بهسازی و تغییر نگاه مصرف آب توسط معلمان و دبیران مدارس در بین دانش آموزان نهادینه می‌شود.

وی با بیان اینکه پانزدهمین پرسش مهر رئیس جمهور در 11 بخش ارائه شده است، خاطرنشان کرد: این بخش‌ها شامل طراحی پوستر، نقاشی، کاریکاتور، عکس، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، سرود همگانی، نمایش نامه نویسی، وبلاگ نویسی، مقاله و پژوهش است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ الگوی مصرف بهینه آب اثرگذار دانست و تاکید کرد: مسئله کم آبی در استان باید در استان به درستی بیان شود و در این راستا با نهادینه شدن فرهنگ الگوی مصرف بهینه، آگاهی خانواده‌ها از وضعیت بحرانی آب ارتقاء می‌یابد و در این صورت می‌توان از مشارکت همه جانبه آنها در برنامه‌های مقابله با بحران کم آبی استفاده کرد.

حاجتی افزود:در کل دنیا از میزان موجود در کره زمین  آب سه درصد آن قابل استفاده برای انسان و سه چهارم آن در بخش‌های قطبی و خارج از دسترس انسان است، افزود: رئیس جمهور با طرح اهمیت حفظ آب سئوال هوشمندانه‌ای را مطرح کردند و هدف پرسش مهر رئیس جمهور برای اصلاح الگو و فرهنگ مصرف آب در بین دانش آموزان و خانواده‌ها است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon