دانش آموزان مستعد لرستانی حمایت می‌شوند

دانش آموزان مستعد لرستانی حمایت می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: دانش‌آموزان مستعد تحصیل از طریق جامعه نیکوکاری ابرار و سازمان‌ های مربوطه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خرم آباد، علی‌اصغر خامنوی در آیین اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد لرستانی که در سالن آمفی‌ تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد خرم‌ آباد برگزار شد اظهار داشت: خط مشی جامعه نیکوکاری ابرار در طرح حمایت تحصیلی دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم و روستایی، اهمیت به تحصیل و آموزش است.

وی افزود: جامعه نیکوکاری ابرار در این طرح تلاش می‌کند تا با حفظ شأن انسانی دانش‌آموزان، از نیازمند پروری پرهیز و آنها را در ساختن آینده‌ای روشن یاری کند.

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار عنوان کرد: جامعه نیکوکاری ابرار دانش‌آموزان مستعد تحصیل را از طریق نمایندگان آن جامعه در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با همکاری سازمان‌ های مربوطه مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: دانش آموزان مستعد تحصیل از طریق سازمانهای بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد و دیگر مؤسسات حمایتی در واحد حمایت تحصیلی جامعه نیکوکاری ابرار توسط مددکاران شناسایی و پس از تکمیل پرونده، در سیستم سامانه سراسری جامعه نیکوکاری ابرار ثبت و مورد حمایت فعالان اقتصادی قرار می‌گیرند.

خامنوی تأکید کرد: تا زمانی که دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم پیشرفت تحصیلی داشته باشند تحت حمایت این جامعه قرار دارند.

وی گفت: جامعه نیکوکاری ابرار در تلاش است تا با شناسایی و فراهم نمودن بستر مناسب، فرصت یاری رساندن به نیازمندان جامعه را با کارایی و تأثیرگذاری در دسترس تمامی فعالان اقتصادی بخش خصوصی قرار دهد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به عنوان یکی از پیشروترین اتاق‌های ایران در اجرای طرح حمایت تحصیلی است افزود: طرح حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم در 15 استان اجرا می‌شود که اتاق خرم‌آباد نسبت به دیگر استان‌ها پیش قدم بوده است.

وی در رابطه با جامعه نیکوکاری ابرار عنوان کرد: این جامعه نیکوکاری سازمانی غیر دولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی ، مردم‌ نهاد و وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است که در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

خامنوی تصریح کرد: از تکریم و ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه، پاسداری از حریم منزلت اجتماعی فعالان بخش خصوصی، کمک به رشد فعالیت‌های خیرخواهانه و مساعدت مؤسسات خیریه در انجام امور خیر به عنوان بخشی از مأموریت‌های جامعه نیکوکاری ابرار برشمرد.

وی بیان کرد: این جامعه وظیفه‌ خود می‌داند با تشویق، قدرشناسی، افزودن دانش و تجربه، تبلیغ، تسهیل فعالیت‌ها، گسترش ارتباطات نیکوکاران، آنان را در هم‌ افزایی و ارتقاء اثربخشی و کارایی یاری کند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: جامعه نیکوکاری ابرار بر مبنای مأموریت خود مصمم و متعهد است با ترغیب و همراه کردن فعالان عرصه‌ی نیکوکاری، به گونه‌ای عمل کند که علاوه بر هدف‌گذاری و برنامه‌ ریزی در دست‌یابی به اهداف کلان خود نقش مؤثری در جامعه ایفا کند.

وی افزود: اصلاح فرهنگ نگرش نیکوکاری در جامعه، گسترش فرهنگ خدمت به همنوعان، ارتقاء فرهنگ طبقات محروم و نیازمند و بالا بردن اثربخشی نیکوکاری از جمله اهداف جامعه نیکوکاری ابرار است.

حسین سلاحورزی رئیس اتاق خرم‌ آباد در این جلسه اظهار داشت: اهمیت نیروی انسانی در توسعه‌ی پایدار به منزله‌ دارایی نامشهود است.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان لرستانی افزود: استعدادهای تحصیلی در تمامی مقاطع وجود دارد و یکی از وظایف بخش خصوصی، مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

رئیس اتاق خرم‌ آباد عنوان کرد: توانمندسازی روستایی با نگاه توسعه‌ پایدار و طرح حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد به عنوان دو مأموریت کاری جامعه نیکوکاری ابرار است.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید با حمایت خود زمینه‌ی بالفعل شدن استعدادهای بالقوه‌ دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد را فراهم آورند.

گودرز کریمی فر مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه اظهار داشت:  باید با مشارکت نیکوکاران، آموزش و پرورش را سبک و چابک کرد.

وی به اهمیت جامعه نیکوکاری ابرار در لرستان اشاره کرد افزود: وجود چنین مؤسساتی در لرستان موجب فراهم آوردن مسیر علم‌آموزی برای دانش‌آموزان مستعد محروم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش لرستان مفتخر است از رتبه‌ 31 کشوری به یک کشوری و کسب رتبه‌ی تک‌ رقمی کنکور برسد.

وی نخبه‌پروری و ایجاد انگیزه‌‌ را روش کار سازمان متبوع خود برشمرد و تصریح کرد: با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و ارائه‌ راهکارهای علمی بومی محلی و منطقه‌ای می‌توان شاهد ارتقاء کیفیت آموزش بود.

کریمی‌فر با اشاره به اینکه 307 هزار دانش‌آموز در لرستان در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: سیاست مشارکت‌‌ پذیری دستگاه‌های حقیقی و حقوقی می‌تواند آموزش و پرورش را به اهداف خود که همان شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان است برساند.

در این مراسم به جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد لرستانی توسط جامعه نیکوکاری ابرار بورس تحصیلی اعطا شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon