خوابگاه سرو دانشگاه بیرجند در دهه فجر افتتاح می‌شود

خوابگاه سرو دانشگاه بیرجند در دهه فجر افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بیرجند و رئیس کمیته ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: پروژه خوابگاه سرو با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید محمد حسین قریشی ظهر امروز در نشست خبری کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خراسان جنوبی پیش از انقلاب فاقد هرگونه موسسه عالی کشوری بوده است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی دانشگاه بیرجند با سه کد رشته در زمینه علم‌آموزی آغاز به فعالیت کرد و به برکت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی امروز 8 دانشگاه در بیرجند در حال علم‌پروری در بین جوانان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در میان این دانشگاه‌ها در مرکز استان دانشگاه بیرجند با 40 سال قدمت به عنوان دانشگاه مادر که با سه کد رشته آغاز به فعالیت کرد در حال حاضر دارای 40 کد رشته دکتری، 128 کد رشته کارشناسی ارشد و 100 کد رشته کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

قریشی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه بیرجند 5 دانشکده اقماری دارد و 13 هزار دانشجو در دانشکده شوکت‌آباد و امیر‌آباد دانشگاه بیرجند در حال تحصیل هستند.

وی افزود: با گسترش آموزش عالی در کشور و استان در دل شهر بیرجند دانشگاهی به وجود آمده و حضور 48 هزار دانشجو در خراسان جنوبی نشان دهنده برکت انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه از نظر پژوهش و تحقیقات در استان از جایگاه مطلوبی برخوردارهستیم، اظهار داشت: در مقابل ورودی‌ها به دانشگاه و از آن طرف خروجی و رفتن دانشجو نیز به مقاطع بالاتر رتبه 4 کشوری را دارا هستیم.

وی در مورد برنامه‌های کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر، افزود: 30 عنوان برنامه توسط کمیته دانشجویی در این ایام تدارک دیده شده است.

رئیس کمیته ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در مورد برنامه‌های شاخص در دهه فجر امسال، گفت: برگزاری دومینوی بزرگ 80 هزار قطعه‌ای برای دومین‌بار است در دهه فجر انجام می‌شود و امسال در کنار دهه فجر این دومینو با نام حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت طراحی و در روز 13 بهمن ماه در سالن فجر دانشگاه نمایش داده می‌شود.

قریشی بیان کرد: برگزاری دو شب جشن انقلاب در تالار ولایت دانشگاه بیرجند ویژه دانشجویان، چاپ ویژه‌نامه دهه فجر توسط گروه تاریخ دانشگاه، برگزاری کرسی آزاداندیشی، برگزاری کارگاه تحکیم خانواده، برگزاری جشنواره ورزشی، برگزاری مسابقات هنری و کتابخوانی، شرکت دانشجویان در گل‌افشانی شهدای گمنام دانشگاه نیز در دهه فجر انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند، افزود: پروژه خوابگاه سرو 4 را با حضور دکتر هاشمی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر میرزایی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، تصریح کرد: پروژه گازرسانی به پردیس شهدای دانشگاه و پروژه محوطه‌‌سازی دانشکده کشاورزی در این دهه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon